Gå til innhold

Trening


Adrians_mamma

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Er det noen her som trener regelmessig? Har vært en del på spinning/aerobic/styrketrening siden jeg ble gravid, men har nå hørt at det ikke er bra å bli for varm?? Jeg trener 2-3 ganger i uka, og går tur med hunden hver dag. Er 6+4 på vei. Noen med gode råd/tips/erfaringer? Må jeg slutte å trene f.eks. spinning hvor jeg blir veldig varm? Og hvor varm er for varm??? Kan jeg allerede ha skadet fosteret mitt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri hørt det om å bli for varm før. Men hvis du trener i treningsstudio er det sikkert egne gravid treninger. Det er det i hvertfall der jeg går. Jeg har planer om å begynne der når graviditeten ikke er hemmelig lenger, man vet aldri hvem man treffer på.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingenting som tilsier at du ikke skal trene, for varm blir du ikke. Det er grunnen til at du svetter- da blir ikke kroppen overopphetet.

 

Fosteret ditt har det sikkert helt topp, nettopp pga at du holder deg i form og skaper ekstra energi og oksygenopptak til dere begge!!

 

Det eneste du skal passe på er å ikke belaste bekkenet for mye senere i svangerskapet med hopp og vridninger. Magemusklene skal heller ikke fokuseres på under graviditet ettersom disse skal forandre litt plassering etterhvert.. Spinning er en ypperlig treningsform for gravide!

 

Fortsett med trening og vær kry av at du driver med det også når magen kommer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...