Gå til innhold

Hvordan går det med dere som har termin i slutten av august/ begynnelsen av september?


Ninn (har født:)

Anbefalte innlegg

Hei på dere!

 

Bare lurer på hvordan det står til og om formen er bra for dere:) Hvordan går det med kroppen, voksende mager og graviditeten?

 

Jeg er nysgjerrig fordi jeg har termin 30 august og lurer på om det er andre som har de samme småplagene som jeg har. Varm i sola he he, vann i beina...tungt å gå i oppover bakker, fortere sliten enn før etc. Hva med strekkmerker og pigmentflekker? Jeg har dessverre fått litt av begge deler...

 

Ellers; er det mange som merker noe til at det er ferietid, får dere mindre oppfølging fra lege/ JM enn det dere føler dere burde få?

 

Og er det noen av dere som reiser på en lengre ferie nå? Jeg føler mest for å være hjemme selv da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei du!! Jeg har termin i beg av sept. har fått litt vann i beina og kjenner at de verker litt og er ekstra vonde nå som det er varmt i lufta. var en liten tur i byen akkurat og har nå vondt i korsryggen.. alltid vondt et eller annet sted! hehe..

KJenner at jeg begynner å glede meg veldig til å se den lille som er i magen!

 

SOver ganske dårlig om natta og er oppe ca tre ganger hver natt.

 

Sånn ellers så hadde jeg det siste deprisjonsutbruddet da før jeg dro til byen, da jeg så at jeg har begynt å få flere strekkmerker!!! HAT!

 

Er bedt på innflytningsfest idag og er ganske irritert og varm i trøya iom at jeg ikke har noe og ha på meg.. den buksa som jeg skulle ha på meg har tydeligvis blitt for liten så den sklir ned på halve rompa og lager en gigantisk valk der...!!! Det virker som det er ment at jeg skal gå ikledd søppelsekker resten av graviditeten. Og også noe stort som dekker de noe fine cellulittene jeg har oppdaget at jeg har fått på armene!

HALLO! på armene? Pleier man å få det? har gått opp over 15 kg nå og føler liksom at det holder...

 

Samboeren min sier at jeg aldrig har vært finere. Meneh skjønner ikke hvordan han kan kalkulere med det når jeg tar bilde av rompa mi og ser at den faktisk har blitt helt firkanta og hullete!

 

For å ikke snakke om puppene som har blitt så store at det er umulig å finne bh som passer....

 

Så nå skal jeg altså på fest med en gjeng fulle mennesker som kan nyte synet over hvor flott jeg er/har blitt i mine fine søppelsekk klær! LIvet er herlig!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Skjønner hva du skriver om det å finne fine klær å ha på seg....jeg sliter med det selv he he og føler meg alltid stor og uformelig og selv om mannen min også sier at jeg er så vakker, så føler jeg meg liksom ikke så vakker, føler meg rund som en ball he he...

 

Jeg og gleder meg voldsomt til babyen kommer:) Føler meg allerede høygravid med stoooor mage, men kan ikke kalle meg det på en liten stund enda...Ja, og det å våkne mange ganger på natta er jo også gøy he he

 

Kos deg på festen i de fine klærne he he:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler forresten at jeg får bra oppfølging av jordmor. selv om hun skal på ferie passer hun på å få klemt inn meg før hun skal dra.

 

Tror ikke jeg skal legge ut på noen langferie.. er slitsomt nok å bare ta opp noe som ligger på gulvet.. hehe.. men en liten tur med campingbussen blir d nok!

 

Har under store deler av svangerskapet vært plaget med mye kynnere og det har ikke blitt mindre nå.. de blir bare kraftigere.. og lilletass i magen er veeeldig aktiv. Han turner der inne så magen blir helt skeiv... hihi

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-)

Begynnelsen av september her (mens 28/8)

Formen er kjempefin nå om dagene :-) For 1-2 uker siden var den pyton!

Ingen strekkmerker ennå :-)

Har litt vann i kroppen!

Kjenner at alt er mye tyngere enn før da, men slik har det vært en stund!

Har litt vondt i bekkenet! Men, det er ingenting i forhold til hvor vondt alt var for en stund siden!

 

Må bare si at nå nyter jeg å være gravid :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :)

Kanskje vi faktisk er litt fine da!! :D

KOs deg du og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, jeg har termin 17. september. Merker at det begynner å bli tyngre ja. Bekkenløsning har jeg fått:( Noen dager er den bedre enn andre.. Plages veldig av varmen jeg.. blir så slapp og orker ingenting. Blir til at jeg tar et par kalde dusjer i løpet av dagen når det er veldig varmt. Hovene ankler og føtter har jeg, men pigmentflekker har jeg ikke fått noe av. Jeg hadde litt strekkmerker fra før siden jeg har gått litt opp og ned i vekt.

 

Vi har vært en tur på sørlandet i nesten en uke, men i år tok vi ferien tidelig. Dvs slutten av juni pga viste ikke hvordan min form kom til å bli. Noe jeg er veldig glad vi gjorde..

 

Jeg skal til jordmor i starten av august jeg og legen i slutten av juli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du, har termin 27/8 jeg da. Jeg har alle plagene du beskriver bortsett fra at jeg ikke er så plaget med vann i kroppen. Litt da når det er varmt, men ellers ikke verst! Ellers har jeg mye halsbrann og lite plass til mat, blir så fort mett!

Hadde litt maserier på onsdag, har fått streng beskjed om å holde meg i ro. Det er veldig uvant for meg da og kjedelig! Derfor blir det ikke noen ferie i år heller, kun småturer.

Jeg er så heldig at fastlegen min og min jm har ferie til ulik tid, så merker ikke så mye til ferien. Men neste uke starter ferieavviklingen på fødeavdelingene, så hvis jeg føder før tiden, må jeg til en annen by for å føde......Litt irriterende hvis det nå skulle bli et eller annet, d er en time å kjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Koselig tråd =)

 

Jeg har det fint Er nå helt i starten av uke 35. Er heldigvis ikke stort plaget hverket av varmen eller vann i kroppen - i alle fall ikke enda! Men magen begyner å bli tung og litt i veien, og jeg merket fort at jeg blir mer slliten enn tidligere. men det er ikke slik at jeg er lei eller føler meg ferdig med å gå gravid enda - heldigvis. Har jo 6 uker igjen, og vil gjerne vente noen uker før babyen vår kommer =)

 

Strkkmerkene fra forrige svangerskap har kommet tydelig frem nede på magen, men tror foreløpig ikke at det har kommet noen nye. Pigmentflekker har jeg heller ikke sett noe til. Til og med streken på magen har latt vente på seg. Sist gang kom den ganske sent - husker ikke helt når, men denne gangen ser det ikke ut til at den kommer i det hele tatt.

 

Vi skal være hjemme hele ferien...det er det jeg som bestemmer =) Vi drar masse på stranda, koser oss med venner og familie og drar på små dagsturer, blant annet til dyreparken og sånn.

 

Jeg har foressten termin den 28. august!

 

Klemmer til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg har termin 27. aug. Synes formen svinger litt men jeg har det egentlig veldig bra. Har så og si stoppet helt å kaste opp.....phu lang tid, men det hender en gang i mellom likevel at jeg gjør det.

Noen dager føler jeg meg veldig tung og sliten og tar litt lett til tårene uten grunn. Men ellers så har jeg ikke noen plager bortsett fra at jeg ikke tler varmen så godt og søvnen er urolig. Merker det hjelper på formen å svømme litt og gjøre yoga.

 

Litt dødtid mht lege og jm, har ikke tid før i aug en gang. Men så lenge alt er som det skal stresser det meg ikke.

 

Gleder meg bare helt vanvittig til å hilse på den lille :)

 

Fortsatt god sommer og innspurt til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Så koselig at det er mange som tar tid til å svare og; ja, det ser jo ut til at alle har litt forskjellige ting som de plages mer eller mindre med (ikke for å overdrive da!).

 

Håper iallefall at alle koser seg som best de kan, til tross for varme, vann i beina, lite søvn, kynnere, tunge mager og diverse. Jeg syntes det høres vondt ut for dere som sliter litt ekstra med bekkenplager da, men heldigvis går det vel over etter fødselen.

 

Jeg har begynt å glede meg så innmari mye til å få møte den lille babyen inne i magen og tenker mer og mer på fødselen...gruer meg jo litt da, men ser frem til babyen kommer:)Noen ganger blir jeg så utålmodig og tenker at nå må h*n komme snart...men så er det jo best at den er der litt til....

 

Ha en super dag alle sammen og lykke til videre:) Er veldig interessert i å høre mer om hvordan det går med dere alle, så bare skriv i vei om alt som skjer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har ikke fått pigmentflekker, strekk merker hadde jeg fra før av, men har ennå ikke fått noen nye. håper de holder seg borte!

Har mens termin 22.aug/ul 1.sep.

JM har vært lenge på ferie, har fått lege sjekk og oppfølging på føden i sommer!

Varmen plager meg egentlig ikke, i går var vi på båttur, badet masse, deilig!! Skal snart ut og bade i dag også!

Merker at jeg orker mindre mat, blir stapp mett etter bare litt, har mest lyst på noe søtt hele tiden.... Har gått opp 15kg til nå, er fremdeles aktiv, jobber 100%, skal ikke ha noe ferie, trener 2 ganger i uken!

Kan ikke klage, formen har vært på topp hele tiden, ikke vært hjemme fra jobb en eneste dag. Men barnerommet, pakking av bagg etc går det tregt med....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk som spør!

Er faktisk i kjempeform om dagen. Har bare noe småtterier nå i forhold til tidligere. Heldigvis, for jeg er alene på småbruket vårt med en aktiv 1-åring hele uka. Her blir vi hele sommeren. Mannen min er ukependler og skal jobbe fram til fødselen.

Har halsbrann, elefantføtter i varmen, litt vondt i bekkenet når jeg har sovet (hadde store smerter en periode), ingen strekkmerker eller pigmentflekker (foreløpig), blir fort brun uten å være for lenge i sola, og mannen min har ennå ikke fått sex-angst (fikk det i 6 mnd sist). La på meg 12 kg de første 3 mnd, og der har vekta stoppet, det samme skjedde i forrige svsk. Bare magen vokser, og jeg føler meg derfor ikke særlig tyngre nå enn jeg gjorde da (bare litt vann av og på), og jeg måtte gå tidlig til innkjøp av gravidklær.

Er i det store og hele veldig fornøyd med tilværelsen om dagen! Er deilig med sommer også.

Håper det er flere av dere som har muligheten til å nyte den uten altfor store plager!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Hei, og takk som spør.

 

Her har formen vært laber i det siste. Ei ukes ferie med Hunderfossen og Sommarland i Bø innlagt har virkelig vært en form killer for min del. Er helt ødelagt i rygg og bekken, og jeg føler meg tilnærmelsesvis helt død på venstre side av rygg og rompe. Trappe gåing fremkaller tårer i øyenen bare ved tanken for å si det sånn.

 

Sover varierende natterstid. Enkelte netter klarer jeg meg med en do pause og er halvveis bevisstløs når jeg driver og snur på mitt vakre legemet. Enkelte netter så er det do renning, drikke behov hele tiden og full oppvåkning ved hver snuing. Og jeg snur bra ofte pga rygg og bekken. Festlige greier.

 

Støvletter og joggesko er byttet ut med sandaler pga vann og hevelser og min nydelige diamantring er skrinlagt frem til etter fødselen. Savner den veldig. Rart å tenke på at neste gang jeg får på meg den ringen så har jeg en liten baby som ligger i vogga..........

 

Ellers så skal jeg til både jordmor og lege denne uka da jeg er mer komfortabel med jordmor enn med legen. Også tar jordmor ferie, så får vi se da hvordan det blir fremover....... Vet ikke hvor ofte det er meningen at en skal gå jeg.

 

Strekkmerkene tyter frem over alt på magen, og ellers føler jeg meg omtrent like attraktiv som en overopphetet, opphovnet elefant. Skal i bryllup 12 aug. til en gammel flamme og har da ett par uker igjen til termin. Lurer på om jeg skal prøve å få påvirket brudeparet til å ha toga bryllup for å si det sånn.

 

Men ellers så er alt strålende. Er ikke klar til å kvitte meg med magen enda. Selv om jeg drømte fødsel i natt. En rask og smertefri fødsel fikk jeg. Håper jeg er sanndrømt ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er formen kjempebra. Nå midt i pollensesongen pleier jeg vanligvis å gå rundt og klø, men i år har jeg sluppet unna. Det er deilig for nå kan jeg nyte sommeren.

Jeg har stor mage til vanlig, og enda større komplekser for den. Dette er første sommeren i mitt liv at jeg går med tettsittende topper og fremhever magen. He he...nå er jeg stolt av den!

Jeg koser meg veldig med bevegelsene til den lille i magen, og sender babyen noen gode tanker. Men jeg gleder meg til å hilse på den lille på utsiden. Forrige helg kom alt i hus, så nå gjør vi klart huset.

Ferie, hva er det? Både jeg og min mann jobber med klargjøring av boligen til den lille ankommer.

Jeg har ingen svangerskapsplager, ingen vann eller strekkmerker foreløpig. Men jeg kjenner jo at formen ikke er på topp i oppoverbakker.

Unner meg litt ekstra gjør jeg også, så det blir mye is. Har termin 5. september og hittil viser vekten at jeg har gått opp 10 kg.

 

Lykke til mot innspurten, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er bra her også. Termin 1.sept. Bare småplager som litt vann i kroppen, litt tyngre å gå osv..

Blir veldig lett brun om dagen, og er på vei ut døra for å spille bordtennis i parken nå- blir moro å se om det lar seg gjøre..he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...