Gå til innhold

Hjelp.. Masrier?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hmm.. Lurer på.. Jeg er førstegangsfødende og har termin om 1 uke.. :) Så har jeg lest om dere som skriver om masrier.. Hva er dette? Jeg lurer fordi jeg tror kanskje det er det jeg har. Er irriterende vondt i bekken, hofter og rygg/mage.. Litt mensensmerter lignende.. Er absolutt ikke regelmessig, kommer og går når det selv har lyst, men kjenner det ekstra når jeg er på do.. :) Visst det er det jeg har, er det et tegn på at det skjer noe snart? Eller kan det fortsatt gå flere uker? (slimproppen har forresten også godt)

Har ikke funnet noe om det i noen bøker eller på internett så håper noen kan svare meg.. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dytter litt jeg.. trenger svar på dette.. Hadde tenkt og ringe jordmor men det er jo lørdag.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mensmerter er normalt å ha. det betyr at modningen er i gang. maserier er rier som ikke fører til fødsel. di er ikke spesielt vonde og kommer å år innimellom. jeg er ikke så flink til å forklare,men håper du ble litt klokere... kan også være kynnere du har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frantic

Kanskje litt forskjellig hordan en defienerer det. Jeg har smårier (masrier?) innimellom. Det kjennes ut som startrierne jeg hadde ved de to forrige fødslene, det vil si de kjennes ut som menstruasjonssmerter sammen med kynnerene. Når jeg får dem kan de komme med intervaller på 5-10 min og holde på i en times tid. Nå vet jeg at jeg allerede har litt over 2 cm åpning, og det skyldes vel disse småriene som kommer og går (får dem nesten alltid om natten). Var slik med nr 2 også, og tror det var med på å modne godt - når fødselen først startet var det hele over på 3,5 timer. Så det kan være bra å ha :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det må vær maserier som jeg har innimellom, de er fryktelig vonde. Magen strammer seg slik som med kynnere, men jeg får vondt nede i magen, og forferdelig vondt i korsryggen. Jeg klarer ikke sitte stille når jeg får dem, må springe fram og tilbake og rundt i ring på gulvet... :P

 

Mine maserier kommer med jevne mellomrom, etter ett par timer så kommer de som regel med bare ett par minutters mellomrom. De pleier ikke å gi seg før etter 6-7 timer eller noe sånt! :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.. :) Det hjalp.. :) Er nok det jeg har..Har nesten ikke sovet i natt for det har gjort så vondt.. men er utholdelig da så er nok ikke rier enda.. Da får jeg bare vente og se om det kansje skjer noe snart.. :) Tusen takk for svar igjen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det var eg godt spørsmål!! Jeg er sikker på at jeg ikke kommer til å kjenne forskjell, for mine maserier er gruuuusomt vonde!! Håper vannet mitt går først slik at jeg vet at fødselen er i gang! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...