Gå til innhold

Trygdekontoret svarer meg aldri!! kan dere hjelpe?


mrs Dib

Anbefalte innlegg

Hei jenter, det er nu 4 uker siden jeg sendte mine mange spoersmaal til Trygdekontoret, men det ser ut som de trenger flere mnd paa aa behandle saker....Er i en litt spesiell situasjon, jobber i utlandet for et utenlandsk selskap, har adresse i Norge er selvfoelgelig medlem i folketrygden. Er gravid i 12.uke, og meeeget lykkelig over dette mirakelet som okser i magen.Jeg faar ubetalt permisjon av min arbeidsgiver inntill 52 uker, men hvilke rettigheter har jeg i forhold til trygdekontoret? Arbeidsgiver sender ikke inn noe opplysninger, men jeg kan jo sende inn siste 6 mnd loennslipper selv?

Vet ikke hva jeg skal gjoere, er foerstegangsfoedende....HJELP!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis arbeidsgiver betaler permisjonen, så trenger du vel egentlig ikke bekymre deg for at du ikke får pengene! ;) Men rett skal jo vær rett... han må nok sende inn inntekt og skatteopplysninger til tk. Har du fast lønn i mnd, så vil du få det samme når du er i permisjon. Du må likevel fylle ut ett skjema som de har på tk, som heter "krav til fødselspenger", dette må fylles ut selv om arbeidsgiver betaler lønnen direkte til deg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...