Gå til innhold

Vasker dere babyklær og sengesett atskilt fra voksne?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Venninna så at dette er nødvendig men da må være vaskemaskin fullt opp med babyting så er det lenge å vente...

 

takk for svaret på forhand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg har alltid vaska det sammen iallfall. Spørs litt hva man skal vaske, tar ikke undertøyet og sokkene våre sammen med babyting, men sengesettene våre vasker jeg bare sammen, og vanlige klær sammen. Har aldri hørt at det skal være noe problem. Eneste jeg har gjort alene med babyklær og sengesett, er å vaske de alene to ganger etter kjøp for å få bort kjemikalene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke til å vaske det hver for seg. Ser ikke noe problem i å vaske det sammen. Babyen kommer jo til å være "oppi" våre klær ellers, så de tåler nok helt sikkert å bli vasket sammen også. I hvertfall med tanke på at det er snakk om vask på 60 grader eller mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss er det rett og slett ikke mulig pga felles vaskekjeller i oppgangen og en vaskedag i uken. Blir alt for tungvindt. Kan ikke skjønne d skal ha noe å si, baby er jo tett på oss og våre klær likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker klær sammen. Vasker også vårt undertøy sammen med babyens sengklær, siden dette vaskes på 60 grader. Skal jo være helt rent når det er ferdig da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså baby'r tåler ganske mye. Og skal de ikke ligge på magen til mor/far for en lur? Bli båret? Hallo liksom. Nei det hadde jeg ikke brydd meg om. Greit jeg vasker ikke gulvfilla sammen med babyklærne, men ellers tar jeg det ikke så tungt.

 

Gutten min var aldri syk og han kokte jeg ikke alltid alle smokker og flasker til engang!! hehe. Og skilte aldri på noen klær der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vasker ikke babyklærne sammen med våre klær, men det er fordi jeg bruker uparfymert vaskemiddel og tøymykner til babyklærne. Liker at våre klær dufter godt, og tøymykneren vi bruker lukter for sterkt til babyklærne, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vasker babytinga adskilt fra våres klær og sånn. grunnen er at jeg bruker annet vaskemiddel og skyllemiddel på våre klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker babyklær og våre klær sammen. Jeg gidder rett og slett ikke å vaske det separat. Da vinner jeg ikke annet enn å vaske klær da.

 

Jeg vasker alle babyklær på 60 grader. Kluter, hånduker og sengetøy (ikke strechlaken, for de tåler ikke så høy temperatur) tar jeg på 90 grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...