Gå til innhold

sol og varme


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg fikk beskjed av jordmor at jeg måtte unngå å være mye i sola og være varm nå. men det er jo så flott vær, ikke gøy å sitte inne akkurat. så er det jo deilig å få litt sommerfarge på huden.. hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sett deg i skyggen da vel.

 

Jeg har knapt vært ute i sola i sommer, men har gått en del også har jeg vært litt i skyggen og har aldri hatt så sterk og fin brun farge som nå. Hormonene gjør at du trenger mindre sol enn normalt for å bli brun.

 

Nå er det jo og sånn at kroppen din vil fortelle deg om det blir for mye. Blir du varm og uvel så må du drikke mer og sette deg litt kjøligere til.

 

Kos deg i varmen du med is og gode saker ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i sola både denne gangen og sommeren for 2 år siden da jeg var gravid, hadde ingen problemer med det. Bare viktig å smøre seg godt pga pigmentflekker og drikke mye vann, så tror jeg ikke det skal være noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal jo unngå å bli overopphetet, så unngå å bli for varm. Jeg har vært i sola så lenge det er behagelig (og drukket mye vann), men for min del har det fort blitt ubehagelig og jeg har gått i skyggen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var nettopp en uke i Rhodos med mellom 36 og 40 grader i skyggen. Hadde ikke noe problemer med det. Drakk masse vann hele tiden. Føttene hovnet opp, men bortsett fra det dikk det bra. Lå og steika meg på stranda også, men var i vannet ganske ofte for å kjøle meg ned. Man merker jo selv når man er for varm. Det er ikke behagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dekket magen med et hvit lite håndklede,veksler mellom å ha det på og av (leste det tipset et sted) ellers går jeg oxo litt til og fra,men soler meg ja.....må jo det i dette deilige været ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hørt at man bør passe seg for pigmentflekker og at man blir overopphetet. Det er ikke bra for oss "boller" og ikke for babyene. Jeg elsker å være i solen, så jeg soler meg, men er veldig nøye med å drikke og kjøle meg ned, Derfor bader jeg stadig eller sprayer hele meg med kaldt vann på dusjflaske. Har også kjøpt meg badebasseng som jeg ikke angrer på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...