Gå til innhold

Hjelp!Babyen min vokser ikke..er under rød strek og blir nekte ul for å sjekke at alt er bra...!!! Noen andre som har forslag til hva jeg kan gjøre?!


lana<3

Anbefalte innlegg

Er så frustrert...jeg er nå i uke 30...sf målet mitt er 24 cm...som er langt under den røde streken..var 24 for to uker siden også...så får jeg ikke komme inn og sjekke at babyen har det ok..tenker da på ultralyd...noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre....bor i stavanger og vi har kun en som tar ul utenom sykehuset og der er der 3 mnd ventetid hvis du har vært inne til den normale ul....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har du prøvd hinnaklinikken??Men dem kan vel ikke nekte deg når ungen ikke vokser?Og det er jo ikke bra at du går og er urolig heller!Hørtes helt teit ut spør du meg...Ikke gi deg du-lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hinnaklinikken har ikke lang ventetid.! prøv der.. viss ikke ringer du bare direkte til føden.. da får du kontroll med en gang! lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd føden desverre..det er de som ikke vil ha meg inn...sitter her og klarer ikke sove...er så bekymret...trodde virkelig at vi hadde rett til å få sjekke babyene våre hvis de flatet ut i vekst...det har jeg hørt hele tiden, og ringte seff til føden for å forklare,de mente jeg måtte ringe legen min og få en henvisning neste uke... veldig lett...når man ikke kommer gjennom på telefonen deres..:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette høres helt rart ud.. hvor i lande bor du? var nettopp på føden selv i stavanger pgav lite liv en dag.. var bare til å resie opp.. det burde jo være det samme..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at magen ikke vokser, betyr ikke at barnet ikke vokser. Dersom du kjenner like mye liv, eller tilnærmet like mye, er det stoooor sannsynlighet for at barnet har det helt fint. Jo lenger sv-skapet kommer jo mer avtar plassen for den lille å bevege seg på, derfor kjennes det ut for at aktiviteten går ned. SF-målet varierer ogsa etter hvordan barnet ligger.Den røde streken er det absolutte gjennomsnitt. Det grønne feltet (+/- 10%) er også innenfor det normale.

Du vil også mest sannsynlig oppleve at babyen ikke vokser like jevnt. Men vil stort sett følge sin kurve.

 

Med andre ord tror jeg ikke du har noe grunn til bekymring. Men skal være enig med deg at det er viktig å vite hvordan det står til for egen del, slik at man kan få slappet av og glede seg over graviditeten. Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så rart!

Jeg har selv vært på føden i stavanger for 1,5mnd pga brunlig utflod. Da sjekket de alt mulig rart. Jeg ville ringt inn igjen. Dette må du ikke tolerere. Du har rett til å bli sjekket, det er ikke godt å være redd.

 

Alt er sikkert bra, men det er bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite! Lykke til kjære deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke snakke med legen/jordmora di og få de til å henvise deg til en ultralyd på sykehuset da? Det gjorde jeg, for på den ordinære ultralyden så ble det oppdaget at hodeomkretsen til lille jenta vår var litt over normalen. Men alt annet var bra, men jeg ville sjekke dette en gang til. Så jeg snakket med jordmora mi om det og hun lagde en henvisning til ultralyd på Ullevål.

 

Lykke til.. Ikke gi deg bare stå på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er enig i at hvis det er godt med liv skal du være påpasselig, men ikke alt for bekymret. Ser at 24 cm er bare en cm under det grønne, skraverte feltet. Var det samme person som tok begge målene? Det trenger ikke være mer enn det som gjør at målet ikke har gått opp.

 

MEN: Hva med å be om en ekstra time hos jordmor til uka? Så kan hun lytte og måle. Det som kan stoppe mage-veksten er vel vanligvis et av to: mindre fostervann eller at næringstilførselen til den lille er litt mindre. Så det skal jo sjekkes ut, men i løpet av to uker trenger heller ikke magen å vokse så mye.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

dette må du ta via fastlegen/jordmor! Den som målte samme mål nå som forrige gang, burde henvist direkte. SF-mål er veldig grovt, og sjansen for målefeil større enn sjansen for at barnet ikke vokser, men det er greit å få det sjekket.

 

Sykehuset følger standard prosedyrer. Man kan jo normalt ikke henvende seg direkte dit for andre ting heller [unntatt hvis man er døden nær].

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oddvar lilleeidet er gynekolog og sv.skapslege.han holder til rett ved siden av hinnatrekanten.ringte han sist sv.skap når jeg hadde litt problemer,og fikk komme inn på dagen.etter dette har jeg bare gått til han hver sv.kontroll,og jeg betalte bare hundre kroner første gang,resten er gratis som hos vanlig lege.han har ultralyd..du kan jo prøve han .så slipper du å gå rundt å uroe deg!!!!!!lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring å sei du har hatt blødning, så får du innvendig undersøkelse + ul. Eg hadde ikkje vert redde får å ta ein hvit løgn hvis eg hadde vert redd.

Med begge mine har eg hatt blødninger pga stress, komt på undersøkelse og de finne ingenting,

Bor sjøl i Stavanger å har aldri hørt at de e så vrange.

Hvis ikkje du vil det ,har de ul både på Hinnaklinikken. Madla gården og andre steder bla annet på Bryne vett eg de har og sist nevnte e lett å komme inn på.

Det e alt itte ka du prøve sjøl.

Evt skift lege for annledningen, det e jo rart at hvis magen e SÅ liten at legen din ikkje har henvist deg. Dete jo ikkje alle så får mage heller. Ei venninå mi kjenne fekk ikkje mage før hu va 7-8 månder på vei.

 

Hilsen snart 3 barns mor fra Stavanger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er nå i uke 30...sf målet mitt er 24 cm...som er under den røde streken..var 24 for to uker siden også....samme person som målte....kan aldri tro at det er normalt å flate ut slikt.

 

 

Legen min er kjempe ok...men han er reist på ferie desverre..det er jordmora mi som har målt meg..fikk lov å komme inn til en jordmor neste uke som har ul...men det svir godt i pengepungen 500,- bare for en sjekk..spurte jordmoren min om en henvisning men hun syntes ikke det var god nok grunn...trodde jeg skulle besvime når hun sa det...men tenkte at ja da får jeg bare ta saken i egne hender og ringe føden...men de mente at siden jordmoren min ikke hadde skrevet henvisning så kunne det ikke være så farlig...

 

Jeg har vært inne tidligere denne måneden for blødninger og fordi at det lekker hos meg... men når jeg først kom inn sjekket de ikke det...kun innvendig ultralyd for å se på livmorhalsen...så så ikke på morkake eller forstervann...eller baby...og ingen sjekket hvorfor jeg blødde eller lakk...:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du kan gjøre for å garantert få komme på ultralyd er faktisk å lyve.. Du må si at du har blødd.. Og at du ikke har hatt sex, men det kom bare av seg selv.. Da kommer du på ultralyd ganske fort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...