Anonym bruker Skrevet 14. juli 2006 #1 Skrevet 14. juli 2006 Jeg ønsker å ta opp en liten debatt her om 50 / 50. Et tenkt senario. Hva om barnet eide huset og vi foreldre flyttet ut og inn annenhver uke. Ville ikke du blitt rastløs, rotløs og sliten? Ville du synes dette var en god løsning for deg, stabilt og forutsigbart? Bare undrer? Personlig mener jeg at det er deilig å dra bort en helg , men fantastisk å komme hjem igjen. Kanskje barna synes det samme. Som dere ser er jeg for annenhver helg....osv ikke 50/50 uansett situasjon. Hva med dere? Ville dere satt pris på å bo slik?
Gjest marie-s Skrevet 14. juli 2006 #2 Skrevet 14. juli 2006 Det der har jeg også skrevet her en gang, men merklig nok så var det ingen foreldre som mente det var en god løsning....kan ikke skjønne hvorfor. Jeg husker selv når jeg var tenåring så bodde vi i samme hus som min farmor, så hver gang jeg kranglet med foreldrene mine stakk jeg opp til henne for å ungå konflikten. Samtidig som en utspekulert tenåring kunne jeg utnytte den situasjonen litt...fikk lommepenger hos henne og min mor.
singel-mom Skrevet 15. juli 2006 #3 Skrevet 15. juli 2006 Jeg forstår godt hvor du vil hen, og jeg er helt enig. Vis meg de foreldrene som hadde vært villige til å gjøre det for barna. Dvs de foreldrene må være villige til å gjøre det som "ekspertene" mener barna skal gjøre. For barna har rett på to foreldre. Da kunne foreldrene glemme å komme seg videre i livet, da måtte en konsentrert seg om å flytte frem og tilbake. Kjempeenkelt å få seg ny partner som må beregne å enten være med på flyttelasset eller bo alene annenhver uke. Av en eller annen grunn så forventer "eksperter" at dette er noe vi kan forlange av barna. Det skal være til det beste for barnet. Med andre ord så får barnet de største konsekvensene og belastningen pga avgjørelser de voksne har tatt. Skal jammen ikke være enkelt i dag!
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2006 #4 Skrevet 15. juli 2006 jeg synes det er en god løsning jeg så lenge foreldrene bor nerme hverandre så barnet/a kan gå på en og samme skole/bhg....og foreldrene har jo alle tingene til barnet hver for seg så det blir jo på en måte ikke flytting...alle barn har jo 2 foreldre som de har krav på se like mye til
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 15. juli 2006 #5 Skrevet 15. juli 2006 en besjent av meg har gjot det slutt med typen de var gift i 10 år har to barn et på 10 og et på 8 år. det klarte ikke bli eninge om en samværsordnig så det ente med at de tok et barn vær. så bytter de på hvem som skal ha de i helgene. det betyr at barna også må skilles og beyner på vær sin skole fra høsten av. de mister ikke bare mamma eller pappa men bror eller søster også. kan ikke kjønne at det er lov.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2006 #6 Skrevet 15. juli 2006 Ja, jeg kunne gjort det. Men om økonomien tillot det er jeg usikker på. Samværsordningene kan ikke settes bastant. Det må settes utfra hvert enkelt barn. Jeg ville heller ha diskutert hvorfor ungene som oftest har mest samvær med mor!!!
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2006 #7 Skrevet 16. juli 2006 Ang samvær mest med mor. Ut i fra mitt ståsted og mine erfaringer har jeg ikke møtt mange skilte fedre som faktisk har lyst til å ha hovedomsorgen, men som er ganske fornøyd med annenhver helg... En liten historie kort fortalt: min herre venn og han skilte kone hadde annen hever helg og ons... Hun tok med seg barna og flyttet langt unna, til rettsak... Han fikk hovedomsorgen for barna og de bor hos han hele tiden nå og moren har annenhver helg. Han ønsker ikke denne løsningen fordi han ikke får "privatliv" , gjort noe annet, han kommer ikke lenger oppover på karriere stigen fordi han ikke kan ofre mer tid på jobben, og mye annet. Han kunne tenke seg tilbake som før, eller 50 / 50. Han elsker barna sine som han sier, men ikke hver dag hele året 24 timer i døgnet...... Og denne "oppofrelsen" har jeg inntrykk av at mange fedre ikke ønsker ... Kanskje det er en av gunnene til at mor oftes ender med mest samvær... Vi er forskjellige av natur også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå