flikkiflakkaflikkflakk Skrevet 14. juli 2006 #1 Skrevet 14. juli 2006 Hvordan ser en dagsmeny ut for deres barn rundt denne alderen?
Nettemor m/JENTENE ;) Skrevet 14. juli 2006 #2 Skrevet 14. juli 2006 Hu spiser alt vi spiser. Først spiser hu frokostblanding i 6 tia på morran aleina mens pappaen dusjer og vi andre snorker hehe.. Så spiser hu brød med oss andre i 7 tia. yougort i 10 tia i helga (8 halv ni i barnehagen) Brød i 11 tia frukt og brød i 3 tia. en skive brød på vei hjem fra barnehagen i bilen, så middag når vi kommer hjem (akkurat det samme som vi har til middag) kl 5 og klokka halv 7 spiser hu enten brød eller frokostblanding /kavring. Så legger hu seg kl 7.
Gjest Skrevet 15. juli 2006 #3 Skrevet 15. juli 2006 Det samme som Nettemor m/jentene(tidspunkt og mat), men brød i barnehagen i stedet for yoghurt kl. 10.
Gjest Skrevet 15. juli 2006 #4 Skrevet 15. juli 2006 Glemte kveldsmåltidet: Poden vår får en flaske velling halv sju om kvelden i stedet for brød.
♥ 2 prinsesser ♥ Skrevet 16. juli 2006 #6 Skrevet 16. juli 2006 Vi har ei jente på snart 17 måneder. Har store problemer med å få i henne mat. Til frokost spiser hun en liten porsjon grøt (liker bare havregrøt med eple, 8 måneders grøt). Til lunsj spiser hun 1/2 til 1 skive + yoghurt + frukt. Til middag spiser hun 1/2 til 1 middagsglass (6 måneders glass, uten klumper). Til kvelds spiser hun en liten porsjon grøt.
Nettemor m/JENTENE ;) Skrevet 16. juli 2006 #7 Skrevet 16. juli 2006 Har du prøvd å gi henne "vanlig" mat, bare en ide, smaken på barnematen (grøten og glassa) er litt kjedelig i lengden. Jenta mi spiser nesquik kuler, wettos og spesial K, korn flakes, honningkorn osv... så brød med prim er en favoritt. Å av middag er tomatsuppe og pannekaker en stor favoritt men lasangne og pizza osv går også rett ned... Det eneste hun ikke er gla i er fisk..
OsloMor Skrevet 16. juli 2006 #8 Skrevet 16. juli 2006 Nesten akkurat den samme mengden som jenta mi på 19 mnd. Det er bare fint at hun spiser grøt for den er jernberiket og det er viktig for små i vekst. Dessuten ser jeg noen anbefale å gi barna honnikorn, det er jo kun sukker og tomme kalorier..., nei da velger jeg heller grøt som er mettende OG næringsrikt. Folk spiser forskjellig og ting kan forandre seg med alderen også:-)
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2006 #9 Skrevet 16. juli 2006 Hørtes ut som en lur diett må jeg si! Bra ungen din snart kan gå på Mc.Donalds da!!! WHITE TRASH!!!!
OsloMor Skrevet 16. juli 2006 #10 Skrevet 16. juli 2006 Innlegget mitt var til "VESKOMANEN" med en jente på 17 mnd, IKKE hovedinnlegger,
Gjest Skrevet 17. juli 2006 #11 Skrevet 17. juli 2006 Min gutt på 16mnd spiser: Frokost (kl.08): 2 brødskiver uten skorpe Lunsj (kl.11/12): 2brødskiver uten skorpe Lunsj2: ( kl.15): 2 brødskiver uten skorpe Middag (kl.17.30): Dagens rett Gutten min spiser ikke kvelds. Noen ganger får han yoghurt til dessert etter middag, og det holder han mett hele natten. Noen ganger bytter vi ut brødskiver med pannekaker, frukt eller havregrøt.
*Rutletutt* Skrevet 17. juli 2006 #12 Skrevet 17. juli 2006 Litt forskjellig alt ettersom han er hjemme elller i bhg. Men en bhg-dag ser ut som denne: Grøt + melk til frokost Skive med leverpostei eller grøt + melk til lunsj Frukt til mellommåltid Middag - enten det vi spiser (er veldig glad i fisk og lapskaus) eller middagsglass Grøt, melk og yoghurt til kvelds Ellers drikker han vann til måltidene Nå i ferien har han stort sett spist mye det samme, men brødmat og frukt til frokost og grøt til lunsj.
Nettemor m/JENTENE ;) Skrevet 17. juli 2006 #13 Skrevet 17. juli 2006 Jeg anbefalte honning korn pga smaken. Ja sikkert ikke noe næringsrikt. Men det er første måltide som hu spiser aleina, 1/2 time-1 time før hun spiser brødskiver med storesøster. Å nesten alle ukedagene når hun å spise 3 frokoster før hun drar i barnehagen så da gjør det ingen verdens ting at det ene måltide ikke er sundt osv... for å veie i mot så elsker hun også knekkebrød som hun spiser med pappaen sin som den 3 frokosten.
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 17. juli 2006 #14 Skrevet 17. juli 2006 Frokost (7-8 tiden) : 2 brødskiver med skorpe Lunsj (ca 11 tiden) : 1 brødskive med skorpe, og en yoghurt mellom måltid (14-15 tiden): Masse frukt og en grov kjeks med ost Middag (17 tiden): Samme som vi spiser, og da får han holde på sjøl. Normalt er da kanskje 1 stor potet og 1,5 kjøttkake og makaroni f eks. Kvelds (19.30 tiden) : 1-2 brødskiver med skorpe. Til brødmåltidene drikker han 1-2 glass med melk. Også drikker han vann til det andre. Til frokost får han sambucol, et kost tilskudd - for han har vært mye sjuk. Også får han tran etter middagen.
Gjest Skrevet 17. juli 2006 #15 Skrevet 17. juli 2006 Han spiser mm enda og 3 grøtmåltider(babygrøt),litt brødskive i ørsmå biter og bittelitt middag +banan
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2006 #18 Skrevet 17. juli 2006 Må spørre jeg også: Sitter ungen din på 1,5 år alene og spiser? Hørtes ikke ut som matvanene ellers var så bra heller! I bilen og sjokoladeballer til frokost...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå