Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg???


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært alene forsørger for min datter som blir tre år neste månede. Alså da mottatt enslig forsørger stønader. Alle disse pengene faller nå bort, siden hun blir 3 år. Jeg og kjæresten min som jeg venter barn med skal flytte sammen i september. Han motar sykepenger, og alt går til gjelden hans. Jeg har ikke utdanning eller arbeid. Åssen skal vi klare oss sammen? har jeg rett på noe som helst stønad? Han har ikke penger til å forsørge meg og min datter og den kommende babyen. Han har knapt til seg selv. Har jeg rett på sosial stønad da? eller må vi rett og slett bo frahverandre for at jeg i d hele tatt skal kunne få noe støtte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke sikker på om jeg skjønte helt alt sammen.. men ut ifra det jeg skjønte så tenkte jeg på arbeidsledighetstrygd for deg??? Har du ikke krav på det?

Hvis ikke ville jeg tatt en samtale med sosialkontoret.. dere skal jo ha til sammen nok penger til nødvendig livsopphold som det heter, men jeg aner ikke hva det ligger på nå for tiden.. siden du har barn fra før, så er nok satsene litt høyere enn for enslige uten barn. Jeg ville ringt dem å hørt, men også ringt Aetat å hørt om du har krav på noe arbeidsledighetstrygd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er eneforsørger for min sønn på 6år. jeg mottar sosialstønad,siden jeg ikke har utdannelse eller jobb og nå er gravid. nye samboerren min har jobb som han tjener greit nok til å klare huset han har kjøpt og andre store regninger. han pratet med sosialkontoret å ordnet så jeg fikk penger derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke noe med at aleneomsorg for barn teller med i beregningen om den stønaden du skal motta. Du får nok penger fra sosialkontoret utfra den situasjonen du er i. Der regner de inntekt og gjeld til din kjæreste, din inntekt, og er dette så lavt som det høres ut til vil du motta støtte til å klare deg og forsørga barna. Du må høre om du kan få bostøtte, og hva med farsbidraget for ditt føste barn? Du må bare gå opp på sosialkontoret og forklare situasjonen din, og kreve at du får den hjelpen du har rett på. Norge produserer for få barn sies det, da er det på sin plass at de som tar på seg oppgaven får en bra hverdag med den jobben det innebærer, og at skattepengene går til denne viktige samfunnsoppgaven enn at den går til statsbanketter for pampene på stortinget med kjøpte barnehageplasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...