mumsima Skrevet 14. juli 2006 #1 Skrevet 14. juli 2006 Jenta mi på 1 år har alltid vært en drøm å legge, både borte og hjemme. Men nå har hun plutselig slått seg helt vrang når det gjelder soving borte på dagtid. Det virker som hun plutselig reagerer litt på ukjente steder. Jeg kan jo forstå det, men hva gjør man...? Hun illskriker så hun hikster, og reiser seg opp igjen omtrent før man får lagt henne. Og hun legger seg ikke ned igjen selv. De siste gangene har det endt med at vi må gå tur med henne i vogna, men hun våkner så fort vi stopper. Jeg tenkte at kanskje jeg skal prøve å venne henne til å sovne i vogna mens den står stille, og bare bruke den når hun skal sove borte. Kanskje begynne med å sette den på rommet hennes hjemme noen ganger først. Men da må jeg jo sette på henne selene så hun ikke ramler ut. Og det virker jo ikke så veldig behagelig. Hun pleier å snu litt på seg når hun sover, ligge litt på magen, litt på siden osv. Så jeg har ikke lyst til å binde henne heller akkurat... Hvis det fortsetter sånn, lurer jeg på hvordan i all verden de skal få henne til å sove i barnehagen når hun begynner der om et par måneder. Noen som har noen tips?
mumsima Skrevet 14. juli 2006 Forfatter #2 Skrevet 14. juli 2006 Jeg ser nå at den ene setningen kan misforstås. Det burde stått: "...og bruke bare den når hun skal sove borte." Altså vogna, i stedet for reiseseng eller en fremmed seng.
mumsima Skrevet 16. juli 2006 Forfatter #3 Skrevet 16. juli 2006 Ingen...? Noen som sliter med det samme da? :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå