Gå til innhold

hva syns dere om

Anbefalte innlegg

Skrevet

at besteforeldrene ikke får lov å se sitt nye barnebarn før de nybakte foreldrene har kommet hjem fra sykehuset-når fødselen har vært helt "normal"

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det bør være opp til foreldrene å bestemme og besteforeldrene å rette seg etter.

Skrevet

Foreldrene bestemmer, helt enkelt. Det er da ikke så lenge å vente i 5 dager.. En annen ting ville være om man fikk besøk av alle venner og bekjente og at det kun var besteforeldrene som ikke fikk komme.... Da må man også være forberedt på at besteforeldrene kan bli litt kjølige ift barnevakt eller andre tjenester til foreldrene, og ikke skrike opp om at besteforeldrene aldri bryr seg osv..

Skrevet

Dette er foreldrenes valg. Det er jo ikke noe hvilehjem å ligge på barsel, akkurat. Såre brystvorter, melkespreng, rifter i underlivet, hemoroider, samt skrikende unger og lyden av barsel-babysenger som blir trillet rundt, kan ta nattesøvnen fra alle og enhver.

Skrevet

foreldrenes valg......alle må respektere at foreldrene vil bli kjent med barnet i fred...

Skrevet

Jeg syns det er en selvfølge at besteforeldrene får komme og se den nye verdensborgeren! Det behøver ikke være timelange visitter(da kan man jo faktisk si at man er sliten; det går an å gjøre det på en ordentlig måte...), men et kort besøk må man vel kunne orke å ta i mot?

Skulle bare mangle, spør du meg.

Skrevet

Må være litt situasjonsbestemt, bor besteforeldrene i samme by, f.eks. Da ville det være naturlig at de fikk komme på sykehuset på besøk. Kommer de langveis fra, og kommer til å bli byen noen dager, kan det være godt å vente litt...det innebærer mer enn ett kort besøk, selv om de ikke skulle bo hos de nybakte foreldrene.

Vet av erfaring at det er godt å skjerme seg litt etter en fødsel mht. besøk. Og IKKE legg opp til besøk som skal bo hos dere rett etter fødsel, nesten uansett hvor nær familie det er.

Skrevet

jeg syns det er en selvfølge at besteforeldre og tanter og onkler får komme på besøk på sykehuset.... jeg gledet meg masse til å vise frem datteren min til foreldrene mine jeg..;) og sambo gledet seg til å vise henne til foreldrene sine....skjønner ikke hvorfor noen ikke vil ha besøk...men er lurt å si at det ikke får bli så lenge...er bare å si at man er sliten så går nok besøket..det skjønner de nok...

Skrevet

Synes oxo det er foreldrenes valg.

Er jo de som må avgjøre hva de orker.

Kan jo hende de oxo bare vil ha de første dagene for seg selv og det hadde ihvertfall jeg hatt full respekt for om jeg hadde vært besteforeldre

Skrevet

Det er opp til henne som fødte om hun vil ha besøk eller ikke. Besteforeldre får rette seg etter det.

Selv om jeg hadde en normal fødsel revnet jeg mye og slet skikkelig med ammingen. Jeg syns det var fryktelig slitsomt med besøk. Og selv om de blir bare en time blir det fort mye om det er flere som kommer.

En fødsel og tiden etterpå er ikke lik for alle.

Skrevet

Men hvem er de andre som kommer, da? Pappen og evt andre barn er jo ikke akkurat noen horder med besøkende. Når jeg har fått mine har det vært besteforeldre og evt onkel og tante til babyen som har stått først på min prioriteringsliste for å si det sånn. Så lenge man har et vanlig, godt forhold til familien syns jeg det er en selvsagt ting at disse som er nærmest skal få komme før feks venner som vil se babyen.

Skrevet

Glemte å si at dersom du har revnet mye, syns jeg ikke det lenger kan kalles en normal fødsel, da har du jo fått komplikasjoner etter fødselen. Da syns jeg ikke det er rart om man ikke orker besøk. Men en normal forløpt fødsel - da syns jeg man kan ta i mot besøk.

Jeg hadde hvertfall blitt utrolig lei meg og såret hvis jeg var bestemor og ikke skulle få lov å komme og se det nye barnebarnet.

Og kanskje det til og med kan være litt støtte i at familien kommer, og viser at de bryr seg!

Mine nærmeste hadde andre planer, så det passet ikke - det var heller ikke så morsomt.

Så du har rett - det er ikke likt for alle, og det er lett å bedømme andres situasjon ut fra sin egen - slik bl.a. jeg gjør nå... c",)

Som du skjønner, så hadde jeg blitt overlykkelig over besøk, jeg.

Skrevet

hehe, reveenka. Du kommer til å bli en sånn svigermor alle klager på her inne. Hvorfor såret og lei deg? Det er jo ikke ditt barn, og det er opp til foreldrene og bestemme når de vil ha besøk. Uansett så hadde du vel greid å vente i noen dager før du ble såret og lei deg?

Heldigvis sa alle i min famile at det var greit å vente om jeg ikke orket besøk på sykehuset, men jeg synes det var ok at de kom jeg da. men har respekt for andres valg og skjønner godt at noen vil ha de første dagene for seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...