Gå til innhold

Er jeg sær tro??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Føler meg så teit nå, sambo er ute å drikker og nyter sommeren mens jeg sitter her inne lissom. Føles så urettferdig, Han skjønte ikke engang hva jeg mente når jeg prøvde å si det....

Vet jeg bærer på noe som er mer viktig enn det lissom, men han kan vel ta litt hensyn. Har fire uker til termin og er redd noe skal skje....

Er jeg sær tro??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo være med på fest, og nyte sommeren, selv om du ikke kan drikke alkohol... Men, virker som om dere har hatt en diskusjon og han har reist uten deg? Synes ikke det er riktig av samboeren din å prioritere venner og drikking foran deg så nærme termin, da bør dere være sammen, hjemme eller ute...

 

Bare min mening, håper du får en fin kveld likevel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Synes ikke du er sær. Har det akkurat på samme måte, men min mann er hjemme. Er bare så drittlei av å drikke cola på alle fester, mens mannen min har det akkurat som før. Tror jeg er litt hormonell i dag, men er skikkelig irritert nå pga han akkurat fikk telefon om å bli med på alpetur til vinteren. Da sitter jeg der med 2 barn. I tillegg skal han bort flere dager i høst og muligens i et bryllup bare 2 uker etter termin. Ikke sikkert jeg har født en gang så det tror jeg at jeg nekter. Lurer også på om jeg er sær. Tenker at jeg sikkert er irrasjonell. Vet jo at det er fantastisk det som skjer, at vi skal bli foreldre igjen. Hvor utrolig heldige vi er. Vet at jeg ikke burde klage, men gjør det likevel!!!! Jeg å vil feste og dra på tur. Ikke så lett det når man skal amme (forhåpentligvis) en stund fremover. Føler det blir meg som blir sittende hjemme mens han er ute å nyter livet. Sa til han at jeg kom til å dra på tur jeg å, så kan han se hvor travelt det er å være hjemme med småbarn.

Sikkert mange som ikke er enige i dette, vet at jeg er priveligert, men akkurat nå, i kveld, så sier hormonene noe annet. GRRRRR....!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, synes ikke du er sær. Har lenge sagt til min samboer at når det er 4 uker igjen til fødselen så må han også holde seg edru. Han trodde jeg tullet, men jeg har gjort det klart at jeg drar alene til føden dersom han har drukket. Nå er ikke alkoholinntaket hans det helt store problemet, det blir som regel ikke mer enn en pils eller to, men jeg har overhodet ikke lyst til å ha med en mann som lukter alkohol under fødselen. Det er nå 3 uker igjen til fødsel og han har også byttet ut ølet med munkholm. Virker ikke som om det er det helt store savnet heller. Det virker heller nesten som om han er stolt fordi han tar ansvar for situasjonen. Så - snakk med din sambo og fortell ham hvor viktig det er for deg at han ikke er ute og drikker (kan jo være ute allikevel da) så skjønner han sikkert det.

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi hadde en diskusjon, hehe.. Riktig det:)

Jeg pleier som regel å være med altså og har ikke hatt problemer med at han drar heller, men nå føler jeg meg ikke i noe særlig form til det lenger. Er begrensa hvor langt ut i svangerskapet det passer seg å dra på fyllefest syntes jeg... Men, men... Takk for litt trøst:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har det akkurat som deg.. men litt lenger til termin da.. men vi har blitt enige om at siste mnd halv annen skal ikek han heller drikke noe,,., i tilfelle det skulle skje noe og vi må kjøre.. så jeg får vel bare godta at han raser litt fra seg nå;) neste sommer skal jeg drikke vin og kose meg jeg og;) ser fram i mot det.. men nei,jeg synes ikke du er sær i det hele tatt.. i teorien kan du jo får veer nå..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi gravide er rare, men jeg tror ikke vi reagerer på dette pga hormoner. For min del er jeg redd for det som kan skje hvert øyeblikk, og da oxo redd for at det skal skje når han er full. Enig med deg, ikke interessert i å ha en alkoholdunstende fyr med inn på fødestua!!!!

 

Men jeg sa til han at han bare fikk dra på fest så kunne han sitte der å tenke seg om hva jeg mente for jeg tror ikke han skjønte det. Er ingen lov som sier at babyen ikke kan komme før termin vettu!!!! GRRRRRRRR.... :)

 

Hovedinnlegger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tror heller ikke det er hormoner og jeg synes ærlig talt ikke det bør være en så veldig stor sak for gutta å være edru i 3-4 uker. Vi går edru i bortimot 1 1/2 år(dersom en ammer)for å gjøre det beste for felles barn......så - stå på krava ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg fødte min andre sønn 6 uker før termin, helt uventet og raskt (ungen kom på soveroms gulvet:) Min mann hadde vært på byn og var ikke helt edru.... Kjempe trist for både han og meg i ettertid. Han følte at han "mistet" mye av opplevelsen, og jeg følte meg veldig alene. Men, utrolig hvordan man kan skjerpe seg når det gjelder!! Men, hold gutta langt unna alkohol den siste tiden. Det går utover dem selv også dersom en fødsel skulle skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...