Anonym bruker Skrevet 14. juli 2006 #1 Skrevet 14. juli 2006 Skal ha et lite bryllup og vil lage egen invitasjoner, men er ikke så flink til slike kreative ting. Er det noen som har noen gode råd til meg. Evt noen gode nettsider? Sider hvor man kan få kjøpt pynt og papir til kortene?
brooklyn Skrevet 14. juli 2006 #2 Skrevet 14. juli 2006 vi laget våre selv vha av vår laserprinter. skrev fin invitasjon i allegro-font, laget en dobbel ramme rundt og printet det på offwhite 110gr papir. klippet rundt rammen og limte det på en tykkere kartong i en pittelitt annen nyanse, som hadde en litt "slitt" kant. jeg synes det ble kjempelekkert og vi fikk masse ros for innbydelsene. tar du turen innom en panduro-hobby butikk, har de egne permer der, proppfull av gode ideer. jeg ble helt dårlig når jeg var der inne, det var så mye lekkert!!!
Nina og Lucas Skrevet 14. juli 2006 #3 Skrevet 14. juli 2006 jeg kjøpte fint papir i hobby butikk, og pyntet forsiden. Inni hadde jeg vellum papir (gjennomsiktig papir pent) som jeg hadde skrevet invitasjonen ut på pcen, og så festet med en "nålsak" i resten. ble vedig fint. www.papirklipp.no de har også butikk du kan ringe å spørre:) Lykke til
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 15. juli 2006 #4 Skrevet 15. juli 2006 Jeg hadde tenkt å lage både invitasjoner og bordkort selv. Det jeg endte opp med, var at jeg lagde sånn ca 15 ulike eksemplarer av invitasjoner, med bordkort som passet. Så fikk sambo velge det han sytes var finest. Så fikk jeg en liten baby, og fant ut at jeg ikke kommer til å rekke å lage 120 invitasjoner... (skal gifte meg neste sommer) Dermed fikk jeg de lagd i Colombia, siden en venninne av meg var der på ferie i et par mnd. Så da fikk vi invitasjonene og bordkortene akkurat slik vi ville likevel. De jeg lagde selv, kjøpte jeg litt stivt papir og mønsterpapir på panduro. Kjøpte også en bok der med masse fin inspirasjon. :-) Panduro er litt dyrt på en del ting, men de har veldig mye fint!
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 15. juli 2006 #5 Skrevet 15. juli 2006 enig med deg---panduro butikkene er et godt alternativ å gå innom..mange tips og gode ideer å finne der
Gjest Skrevet 17. juli 2006 #6 Skrevet 17. juli 2006 Eg kjøpte fint, litt tjukt, kremfarga papir med litt struktur i på hobbybutikk. Fant også eit tjukt, gjennomsiktig band (ca 7 cm bredt) med gulltrådar i, og fine "bryllup" klistremerker i gull. Klistra klistremerket på framsida og limte det gjennomsiktige bandet over (sånn at ein kunne skimte klistermerket gjennom) Skreiv sjølve invitasjonen på rispapir på ei eldgamal skrivemaskin og limte inni. Det vart kjempefint og personleg! Lagde også konvoluttane sjølve av grovt gråpapir (det tok litt tid, men det vart utrulig fint!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå