innMariSterk Skrevet 14. juli 2006 #1 Skrevet 14. juli 2006 Min lille jente sier aua når vi skal vaske henne nedentil, og kniper bena sammen så man nesten ikke kommer til. Jeg har begynt å lure på om hun kanskje kan ha urinveisinfeksjon eller noe?? Er det noen som vet hvordan man tar urinprøve av en sånn liten en som fremdeles bruker bleie? Jeg vet at man får kjøpt noe, men hvordan fungerer det?
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2006 #2 Skrevet 14. juli 2006 ho koster ikke noe å ta med til legen... der kan de ta en urin prøve med sån test pinne i bleia så det er ikke noe problem om ho har urinveis inf ville jeg gått til lege uansett så får ho antbiotika ... bra med mye drikke og apelsin juce å ..men om ho kniper sammen og sier aua... hun kan ikke vere bare sår da ...?
Vona Skrevet 14. juli 2006 #3 Skrevet 14. juli 2006 Ang. slike testpinner i bleia, så har jeg hørt at disse selges på apotek! Jeg har tenkt å kjøpe for å ha liggende, for det er jo greit å ha for hånden ved mistanke om en infeksjon. Ved urinveisinf. gjør det forøvrig vondt å tisse, du har ikke inntrykk av at hun har vondt ellers, da? Kan nesten høres ut som om hun "bare" er sår?
Gjest Skrevet 14. juli 2006 #4 Skrevet 14. juli 2006 Hun klare ikke å tisse i kopp i tilfelle?Gutten vår på 2,5 gjorde det for ikke lenge siden. Hvis ikke kan du få en slags "pose" på legesenteret som du kan teipe på henne,og som det samler seg tiss oppi. Gutten min hadde forresten urinveisinfeksjon,og han klagde ikke når han tisset....
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2006 #5 Skrevet 14. juli 2006 Det finnes sånne poser som du taper på. Er nok enklere å bruke på gutter, men skal fungere på jenter også. Sånn pinne høres bedre ut, men er sterilt nok? Skal jo ikke mye rusk til før en prøve er ødelagt.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå