lifa og Eline Skrevet 14. juli 2006 #1 Skrevet 14. juli 2006 Hei Har handlet inn Holle risgrøt og tenkt å gi smaksprøver av den og etterhvert gå over til fullporsjon. Men det jeg lurer på er om jeg bare kan bølande den i vann så lenge jeg ammer først og så venter litt før jeg gir grøten? vi begynne ferien far mandag og skal være på 2 hytter som ikke har innlagt vann eller strøm slik at det blir litt tunvint å blande i mme. Jeg får ikke på dagtid pumpet i nærheten av hva jeg vil trenge til grøt/smaksprøver.
andemora Skrevet 14. juli 2006 #2 Skrevet 14. juli 2006 Går greit å blande grøten med bare vann, ja, hunfår jo melka imagen likevel når hun ammer til
Prinsesse vilikke... Skrevet 14. juli 2006 #3 Skrevet 14. juli 2006 Hei. Det er best å blande Holle sine grøter med mme fordi de er ikke tilsatt jern. Og det er jo mme. Vårt jernlager synker jo hele tiden mens vi ammer, så rundt 6mnd,når vi begynner å gi dem grøt er dette ganske lavt... Så jeg mener det er best da å blande med mme:)
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2006 #4 Skrevet 14. juli 2006 Kan du ikke bare posjonere ut så mange porsjoner grøt du trenger før du drar (kjøpe sånne pulverdispensere e.l.), også ha oppi riktig mengde mme-pulver sammen med grøtpulveret. Da blir det ikke noe ekstra stress med vannkoking, bare å helle på som om det bare skulle vært grøtpulver. Må bare passe på at vannet har fått riktig temperatur igjen, da, for mme tåler jo ikke kokende vann.
lifa og Eline Skrevet 14. juli 2006 Forfatter #5 Skrevet 14. juli 2006 Takk for gode tilbakemeldinger. Jeg kommer til å blande bare med vann så lenge det er smaksprøver, og når vi går opp i større mengde blander jeg med mme evnt. mm. alt etter hva jeg har nok av. Hun fikk første gang for en uke siden men fikk skikkelig mageknip(graåt i 45 min før hun sovnet) ca 23 timer ettterpå. Har siden da gitt most banan og avokado så jeg håper magen hennes er mer motagelig nå. Når jeg ser det går greit med grøt kommer jeg til å begynne med moste svisker og aprikoser. Både for å motvirke forståppelse og bedre jernopptaket.
PilleNille Skrevet 14. juli 2006 #6 Skrevet 14. juli 2006 Hei! Du kan jo kjøpe ferdigblandet mme. De tåler å stå i romtemp så fremt de ikke er åpnet, og du trenger ikke å blande til mme til grøten! God tur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå