Gå til innhold

Endelig har jeg fått rier!!!!! men...


Gutten vår 07/07/06

Anbefalte innlegg

 

Nå sitter jeg her med rier med 6-7 min mellomrom. Åååå det er deilig:-) Grusomt vondt, men jammen har jeg ventet lenge, så motivasjonen er på topp!

 

Men jeg er fortsatt engstelig for at alt skal stoppe opp. Jeg våknet nemlig i 3.-tiden i natt med rier, og ved halv 6-tiden kom de regelmessig med ca 5 min mellomrom. Ringte til sykehuset men de sa jeg godt kunne vente til riene varte i ett min. (de varte bare i 30 sek). Vi gikk og la oss igjen(etter råd fra jordmor) men "desverre" så sovnet jeg! Da jeg våknet fikk jeg mye dårligere og uregelmessige rier. Slik har jeg gått i hele dag, men nå virker det som det tar seg litt opp igjen!! Håper det altså!

 

Hadde tegningsblødning omtrent samtidig som riene kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå virker det som det har stabilisert seg, så jeg har et håp om at det blir fødsel det neste døgnet :-D Riene blir sterkere og sterkere, varer lengre og kommer tettere.

 

au au....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er her ennå...

 

Riene vil liksom ikke vare mer enn 30 sek. Så derfor er det for tidlig å reise til føden. Begynner å bli ganske sliten og lei. Har hatt rier siden kl. 3 sist natt... Har funnet ut at det stopper opp hvis jeg beveger meg for mye, så jeg prøver å sitte mest mulig i ro.

 

Åååå, hååååper det tar seg til snart!! Blir så motløs av å gå sånn! Skal det være mulig å bruke 18 timer på denne første fasen??

Noen som har noen gode tips på hva jeg kan gjøre? (er redd for at alt stopper opp hvis vi reiser til føden nå. Har ringt til føden to ganger og de sier at riene bør vare i ett min med 5 min intervall)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmoren min mente det var lurt å ha sex dersom riene var "svake", evt kan du jo gå en tur, kan også sette fart på sakene. Det er jo ikke sikkert du føler for å gjøre noen av delene:-)

 

Forstår så inderlig godt at du blir motløs, men det er sikkert ikke lenge før det er over.

 

Lykke til.

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har du det nå? Er du kvalm også, har du kastet opp? Du sier det er grusomt vondt? Hvor har du vondt nå, i magen eller ryggen?

 

Er det jævlig? Vil du gjennomgå alt dette uten noen form for smertestillende? Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg nå? Vet selv hvor slitsomt det er å gå med åpningsrier så lenge.Sender deg varme tanker :-)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei folkens! Takk for gode tanker og lykkeønskninger. Har stor mage ennå... Nå har jeg gått i 1 1/2 døgn med rier som går fram og tilbake i styrke og lengde. Utrolig slitsomt....

 

Fødselen vil liksom ikke videre! I perioder er det 5 min mellom hver rie som varer i 40 sek. Så dabber det av igjen og det går 10 min mellom hver rie. (Riene føles som megasterke mensensmerter, sitter i ryggen og hele underlivet. Jeg har som utgangspunkt tenkt å prøve uten smertestillende, men nå spørs siden jeg blir sliten av å gå så lenge i denne første fasen. Epidural hjelper sikkert godt på slitne gravide...)

 

Vi var på føden i dag og fikk undersøkt diverse. Er moden og har 1cm åpning (tenk, etter 1 1/2 døgn med rier...). Det sier noe om at riene har vært lite effektive. Jordmor sa vi kunne komme inn når riene varte i 1 min og det var 3-4 min mellom.

 

Nå får vi bare håpe at det skjer noe snart Jeg gleder meg virkelig til fødselen er kommet skikkelig i gang, og til å se sønnen min for første gang!!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...