miatittin Skrevet 14. juli 2006 #1 Skrevet 14. juli 2006 Skulle vært inne på skoledebattene dette,men der er det helt dødt! Ungen min fortalte meg noe igår som gjorde meg rasende! Mulig jeg overreagerte,derfor spør jeg dere her inne om hva dere synest. På avslutningsdagen ramset nemlig læreren opp hvilke barn som hadde minst fravær/ mest fravær på skolen! Dette likte jeg meget lite! Hvordan føler seg ikke det barnet som har vært borte mye fra skolen? Synest dette blir å henge ut ulike barn! Lurer på hvor mye annet denne læreren sier??? Vet at hun ikke er særlig positiv til skilsmissebarn bla.
Gjest Skrevet 14. juli 2006 #2 Skrevet 14. juli 2006 På kanten dette ja (litt utenfor kanten kanskje...), etter min mening. Hva var poenget med å gjøre det da egentlig?
mamman til sander Skrevet 14. juli 2006 #3 Skrevet 14. juli 2006 Dette kan jeg ikke tro læreren har lov til. Blir jo å henge ut barn dette. Tror jeg ville tatt opp dette med henne jeg. Eller spurt rådgiver eller rektor om hun har lov å gjøre slikt. Tror nok ikke det.
Gjest Skrevet 14. juli 2006 #4 Skrevet 14. juli 2006 Synes dette var å gå over streken. Lærere har taushetsplikt, hvilket betyr at informasjon de kommer over på jobben ikke ken deles med andre. Eneste unntak er i forhold til kolleger, men bare i spesielle tilfeller. Hvis man for eksempel som lærer vet at det er spesielle ting i livssituasjon/helse osv. til en elev som man bør ta hensyn til i skolehverdagen, så kan og bør man informere kolleger som trenger å vite det. Men dette gjelder selvsagt ikke andre elever og deres foreldre.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2006 #5 Skrevet 15. juli 2006 Om det er lov eller ikke er en ting,en annen ting er at læreren ikke har brukt hodet i det hele tatt! Jeg synes du skal ta dette opp med rektor. Jeg har jobbet på skole og dere ville fått bakoversveis om dere visste hva lærere snakker om!
blomst25 Skrevet 17. juli 2006 #6 Skrevet 17. juli 2006 Dette kan vel ikke være lov?! Guri å sinna jeg hadde blitt om jeg hadde fått høre at mit barn hadde blitt hengt ut på den måten! Og jeg er et veldig følelses menneske, så om jeg hadde hørt dette rettet mot meg, som barn, så hadde jeg vær knust hele sommeren!!! Jeg ville gått til sak faktisk! Stakkars barn! Uff!! Ønsker alle barn en god sommer uten skole!!
PrinsesseSjefen Skrevet 17. juli 2006 #7 Skrevet 17. juli 2006 jeg synes ikke det var noe bra nei... men rasende hadde jeg nok ikke blitt da. Men om det bare hadde vært hvem som hadde hatt minst fravær hadde jeg ikke syntes det var dumt. Jeg gikk på barneskole i USA og der synes jeg å huske at den eller de med minst fravær fikk et diplom (der er det jo diplomer for alt mulig da....) og det var litt stas det da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå