Gå til innhold

Sex for å få gang på fødsel: må man ha orgasme??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nope...trenger ingen orgasme.

Sæden inneholder virkestoffene som kan sette igang.

Ved orgasme kan du få sammentrekninger av livmoren. DET kan du også få av å stimulere brystvortene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min jordmor sa at dette bare er en myte....så jeg vet ikke om det hjelper egentlig? Hun sa også at det skjer når det skjer, det var ikke noe jeg kunne gjøre for å påvirke eller sette tingene mer i gang. Det var viktigere mente hun å spare på kreftene til fødselen..... Men ikke vet jeg det er jo mange kjerringråd om dette så det kan jo være det er noe i dem...???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Las i Svangerskapsboken at man skulle bade livmorhalsen i sæd..det inneholder et stoff som er med på å modne livmorhalsen..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmora mi sa at det er enda større sjangs å starte noe hvis man får orgasme i tillegg, men det var det med sæden som var det viktigste. Er jo ikke så lett å få orgasme når man har sex lenger når man er så diger synes nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt fortalt at sæden inneholder noe av de samme stoffene de bruker når de setter igang en fødsel på sykehuset. Men man må ha sex 4 ganger om dager for at det skal ha noen effekt. Så det er bare å stå på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tro meg dette her er bare en myte..... ved forrige svangerskap prøvde jeg alle tenkelige råd, alt fra å ha mye sex til å gå i trapper.... jeg kombinerte alt dette og vi hadde veldig mye sex.... ikke for å sette i gang fødselen men fordi vi hadde lyst,,.,, og det ble flere ganger hver dag ! men dette satte absolutt ikke i gang noen fødsel.... mange dager på overtid ble fødselen satt i gang med medikamenter og ikke av sex...... men er jo lov å leve i troen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltussa....regnet med at hun mente seg selv.....sædutløsning og orgasme trenger faktisk heller ikke komme samtidig...men det blir nok litt for mye for deg å forstå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex kan sette i gang så fremt man er moden. Sæd inneholder prolaktin, samme stoff som brukes for å sette i gang på sykehus.

Sex virket i alle fall på meg ved forrige fødsel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer at sæd inneholder prolaktin, så hvis man er moden og klar, kan det fremskynde fødselen litt, men hvis "det virker" hadde det nok skjedd naturlig ganske snart uansett.

 

Det er uansett viktig å ligge med rumpa høyt en liten stund etterpå slik at livmortappen blir ånklig godt bada i sæd. Orgasme kan hjelpe, både fordi sammentrekningene fører sæden lengre inn i skjeden og fordi dette kan føre til kynnere som kan føre til rier osv. Dette er ifølge min JM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, du er tydelig litt hårsår du. Jeg mente ikke å fornærme deg.

Det er dessuten hyggelig med anonyme som forstår mye mer enn oss andre... Tror de fleste (unntatt du) forbinder sædutløsning med mannens orgasme, jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen trenger ikke å ha orgasme og sædutløsning samtidig. Det er bare det at det i de aller fleste tilfellene skjer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...