Gå til innhold

Svangerskapskurs?!?


(prin)cessa

Anbefalte innlegg

Jeg har termin 13. september og meldte meg på svangerskapskurs på ullevål (om fødsel og smertelindring).. men det var fullt.. hva gjør man da?

Har søkt på nettet, men finner ikke noen steder å henvende meg. Er det noen som har noen erfaring med kurs andre steder?

 

Er det noen som vet om det er nnoe vits med ett slikt kurs? Er litt nervøs når det kommer til fødsel så da er det kanskje å anbefale til sånne som meg?

 

Hmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært på et slikt fødselsforberedende kurs over 4 timer en ettermiddag.

 

Det som skjedde der var:

-Vi fikk forklart de ulike fasene i fødselen, hva som skulle skje, hvor lang ca tid de pleide å vare, hvordan de kunne oppleves.

-Vi gikk gjennom ulike typer tilgjengelig smertelindring og fordeler/ulemper med disse.

-Vi fikk fortalt hvilke tegn man skal se etter for om fødselen er i gang og når man skal ringe sykehuset/komme opp.

-Vi fikk se korte filmsnutter fra 2 ulike fødsler, dvs ikke fra den ukurante vinkelen, da, men fra stemningen der og slikt

-Vi fikk omvisning på fødeavdelingene og ble fortalt hvordan man kunne føde her i byen, forskjellen på avdelingene, ulike fødestillinger og slikt.

 

Mye av det teoretiske ang fødselen hadde jeg lest fra før. Ikke så mye nytt for meg rent teoretisk. Samboer hadde nok ikke lest dette, sikkert nyttig for ham. Syns omvisningen var den beste delen av kurset.

 

 

Vet ikke om det hjalp noe, men håper det kanskje hjelper litt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omvisning på føden kan du jo få privat, bare å ringe å høre om det passer at du kommer en ettermiddag... I hvert fall gjør de det sånn på sykehuset jeg er tilknytta...

 

Resten av temaene kan du jo lese deg til, og spørre om det du lurer på hos jordmor eller lege... Tror nok ikke svangerskapskurset er noe stort å gå glipp av...

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...