Anonym bruker Skrevet 14. juli 2006 #1 Skrevet 14. juli 2006 Mine venninner som har giftet seg har prioritert å ha mange gjester. Bryllupene har vært flotte de det er ikke det jeg mener, men de har gjordt masse selv og valgt lokaler som ikke er blandt de flotteste. Selv har jeg ikke så mye penger å bruke til et bryllup, men har ikke lyst å gjøre noe selv. Vil da heller holde gjestelisten til under 20 og heller prioritere og ha det på en flott plass der alt blir fikset og jeg ikke trenger å gjøre noe. Hva syns dere?
Heidi m beibi=)05.12. <3 <3 Skrevet 14. juli 2006 #2 Skrevet 14. juli 2006 stort billig bryllup er gøyest! :-D
FruMamma med nr 2 Skrevet 14. juli 2006 #3 Skrevet 14. juli 2006 Litt av sjarmen syns jeg er å gjøre den del selv. Pynte bordene, lete etter mat osv. Har kost mg masse med planleggingen jeg, selv om man blir litt oppgitt og lei av og til. Men for meg er det verdt det i aller høyeste grad. Forhåpentligvis får jeg ikke sjansen til dette igjen;)
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2006 #4 Skrevet 14. juli 2006 Jeg tenkte først også å ha lite bryllupp der alt ble ordnet. Reiste rundt å så på lokaler som hadde slike "pakketilbud". Jeg ønsket også å ha med drikke selv, for resturantpris på alkohol er alt for dyrt. Alle lokaler der de ordnet alt for deg, og der du kunne ta med drikke var altfor store til rundt 30 personer. Jeg bestemte meg heller for å ha unkler og tanter også å leie et lokale og være 60 personer. Fikk da leie et nydelig lokale som ligger 100 meter fra havet, med store vindu og nydelig havutsikt. Jeg liker å planlegge ting, så selv om det blir mer travelt å ordne ting selv, føler jeg dette er mer meg. Går jo an å få cateringfolk til å gjøre det meste også...
Gjest Skrevet 14. juli 2006 #5 Skrevet 14. juli 2006 Vi hadde eit lite og billig bryllup med 17 til middag og 22 til kaffi, men så var berre halve familien vår til stades sidan eg gifta meg med ein frå Mexico. Vi ville berre gifte oss, og ville dele dagen med dei viktigaste og næraste vennar /familie (utanom hans familie, hadde ikkje råd til å betale flybillett til dei). Vårt bryllaup var utruleg vellukka! Det var kjempefint å vere så få at ein faktisk får GOD tid til å snakke med alle, og det var kjempekjekt å planlegge og lage i stand ting sjølve. Har ein bror som er fotograf og animatør, så han fiksa bilete og program til kyrkja, dei fleste av venninnene mine er musikarar , så der var musikken i orden Sparte jo ein del på det! Vi hadde middagen på hotell, og sjølve festen heime, men brukte masse pengar på dyre drikkevarer (good stuff!) - vi hadde ein perfekt dag! Vi skal ha ein kjempestor bryllaupsfeiringsfest i Mexico til våren (dersom det klaffar med babylaging, vil ikkje reise 8mnd gravid liksom..) med heile familien der borte. Då blir vi sikkert 100-150 stk! Heldigvis er alt mykje billigare der borte, så budsjettet vårt for den festen er rundt 5000kr!
Gjest Skrevet 14. juli 2006 #6 Skrevet 14. juli 2006 Fest i Mexico: ca 5000kr Bryllaup i Noreg: ca. 15000 Berre for å oppklare litt.. Hadde aldri klart å laga to bryllaup for 5000kr liksom... hehe
Heidi m beibi=)05.12. <3 <3 Skrevet 14. juli 2006 #7 Skrevet 14. juli 2006 cool! I like!! For det viktigste er jo at man blir lykkelig gift! Ikke hvor mange gjester det er, hvilken pynt det er på bordet, eller hva man får i gaver osv osv...! Syns fokusen kan være på feil sted hos mange. Hørte ei var skuffa fordi hun ikke hadde fått bryllupsgave av noen som stod henne nær, og da tenker jeg bare: hva er viktigst? at du faktisk nå er gift? eller om du fikk den gaven?¨ Gratulasjoner derimot, det er jo koselig :D:D
Ella i farta Skrevet 14. juli 2006 #8 Skrevet 14. juli 2006 Jeg skal ha stort billig bryllup. For oss er det to ting som spiller noe rolle...god mat og mye vin og at vi får de klærne, stelllet, frisyrene osv som vi vil. Når man driter i svindyre blomster, har bryllupet ute, bruker papptalerkener osv...da kan man ha et flott bryllup...for de små detaljene er det få som bryr seg om. Still deg seg spørsmålet...hva husker du best fra et bryllup du er i...blomstene og bordkortene el maten, gjestene og atmosfæren?
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2006 #9 Skrevet 14. juli 2006 forstår litt hva du mener, Ella. Men jeg hadde aldri hatt papptallerkner i et bryllup. Man kan gjøre ting billig og samtidig med litt stil over det. Man kan lage mye selv. Synes det gjør noe med atmosfæren dersom pynten følger et tema. Vi skal ha bryllupet på et rimelig lokale ved havet. Jeg skal ha strand tema. Har plukket skjell fra stranda selv, som jeg skal lakkere og skrive navn på og bruke som bordkort. (billig men fint), Skal pynte med fine skjell og enkle blomster. Er enig med deg i at jeg ikke gidder bruke for mye penger på store oppsatser. De har mange fine skåler o.l. på ikea som man kan kjøpe å bruke til å ha blomster i. Jeg tenkte klippe av blomsterhodene på eks roser og la de flyte i en skål med vann og eks. farget sand i bunnen. Mye man kan gjøre selv for å skape litt stemning for en billig penge.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2006 #10 Skrevet 16. juli 2006 Mitt bryllup var "billig" i forhold til hundretusenkroners-klassen, vi hadde koldtbord, grendehus og mange gjester (120stk) Vi brukte ca 35000 på hele greia. Det var en kjempeartig fest!! Og ikke så stivt og formelt at man ikke kjente seg selv igjen bak kjole og oppsatt hår. Folk koste seg virkelig og det var en herlig steming og atmosfære..Men mange ville nok synes at det var simpelt..(men de var ikke invitert:-)
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2006 #11 Skrevet 16. juli 2006 Husk å vask skjellene i lang tid i forveien, de lukter lenge!
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 17. juli 2006 #14 Skrevet 17. juli 2006 Jeg synes det beste er midt i mellom. Passe antall gjester og passe pris.
Gjest Skrevet 18. juli 2006 #15 Skrevet 18. juli 2006 Vi var ca 80 stk og det kostet ca 60 000 for hele greia. Men det var såååå verdt det! Verdens beste fest sammen med verdens beste familier og venner! (En skikkelig trønderfest!) Åh, som jeg kosa meg. Kommer aldri til å bli en så bra fest igjen noensinne (for min del). Var bare en av gjestene som ikke syns det var noe særlig (den gamle sure tanta som gikk klokka ni...) så jeg tror festen var bra for gjestene også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå