Gå til innhold

For utenlandsk?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min mann og jeg liker navnet Cassandra, men jeg lurer litt på om det er for utenlandsk? Min familie er fra USA, så sånn sett passer det greit - men jeg og min mann har norske navn.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

JEG syns det er for utenlandsk, og ALT for sukkersøtt!

Men om dere liker det, så er det jo greit.. Et vanlig, ok navn, lett å uttale, og ikke så mange skrivemåter, så ungen slipper å stave det hver gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det høres kjempefint ut jeg. Ikke så vanlig i norge, men samtidig lett å uttale. Er veldig søtt, og er ikke alle babyer søte da? Men kan også se det for meg på ei jente/tenåring/voksen kvinne. Så ser ingen grunn til å ikke bruke det jeg :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt for søtt etter min smak...

Men uten om det tror jeg dere fint kan bruke dette navnet i Norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig liker jeg ikke Cassandra..

Men det går jo an å bruke det i Norge ;o)

 

Hva med Sandra i stedet da ? Det er jo litt mere "norskt" ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker det navnet!!! Får vi en jente noen gang skal hun hete det;o)

 

Syns det går helt fint i Norge, og siden familien din kommer fra USA er det iallefall ok å bruke!!

 

Det er et veldig søtt navn, sant det, men ikke for klissete syns jeg. Og kjenner ei som heter det (voksen, ikke i Norge da...) og hun er ei tøff jente som kler navnet bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns navnet er kjempefint! Det stod på min topp 5 liste over jentenavn jeg liker=) også er det internasjonalt, men fortsatt enkelt og uttale i norge! Go for it;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg synes så absolutt ikke at det er for utenlandsk. Kjenner 3 svenske jenter som heter det og de er meget forskjellige og alle passer til navnet sitt. Er det er det dere har lyst på så GO FOR IT.... det er jo et veldig fint navn og enda bedre det sitter ikke på alle. Lykke til med valget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...