Gå til innhold

ja da melder jeg meg inn


Anbefalte innlegg

Skrevet

javel.. et skrantende forhold er slutt.

Fra i går har jeg vært so called: alene mamma... til to små...

 

det har gått nedover, så selv om det er ufattelig trist nå, så er det nok det beste for oss begge... eller for oss fire...

 

men hva gjør jeg nå?

trenger masse svar... råd, hjelp og thihi, kanskje jeg får en klem!!?? hehe.

 

hva gjør jeg?

- hvordan skal jeg klare meg økonomisk?

(er i permisjon og har ikke jobb å gå tilbake til)

 

- Får jeg lån???

(selger stort hus, så vi får en slump egenkapital - men hva når jeg ikke har jobb!!!??)

- hva med bil?

 

- det er noe med overgangs stønad... hva er det?

- og dekket barnehagepass..

- må jeg ned på trygdekontoret for disse tingene??

 

- hva gjør vi med ungene?

 

egentlig mange spørsmål......så hvis du har noe å dele, så....

 

Hvis du vet noe om dette, er jeg veldig takknemlig for svar!!!

takk!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får en klem av meg da:) Skal nok gå så bra så! Du bør komme deg på trygdekontoret og snakke med noen der. Hvor gamle er barna dine? Går de i barnehage? Dere må til mekling på familievernkontoret,bare å bestille time med èn gang,de hjelper dere med å bli enige om en samværsavtale. Da er det greit å ha tenkt gjennom hva du ønsker på forhånd,og være åpen og prøve å samarbeide med hverandre-ha barnas beste i fokus! Ellers har du rett på overgangsstønad hvis du skal ha daglig omsorg for barna,og han samvær. Det er litt i overkant av 9000kr,og hvis du ikke jobber ved siden av,har du rett på ett småbarnatillegg på ca 650kr. Du kan få dekket utgifter til barnepass med inntil 65%av utgiftene,da må du søke kommunen tror jeg. Ellers kan du kanskje få bostøtte hvis du har høye boutgifter,også fra kommunen. Du får èn ekstra barnetrygd som aleneforsørger,og barnebidrag fra faren. Det kan dere avtale deree imellom,eller ba trygdekontoret regne det ut for dere. Ellers er det jo kontantstøtte hvis de ikke er i barnehage? Og du skal i skatteklasse2. Var det noe mer da?

Skrevet

Lån må du høre med banken om,egenkapital er jo fint å ha!

Skrevet

barna er 2 og 7mnd, eldste er i barnehage...

 

Familievern kontoret? - må vi dit? hva skjer der? Hva om vi blir enige om samværsavtale selv?

 

så... ned på trygdekontoret (barnetrygd og alt det der...)

og kommunen (for barnepass utgifter, bostøtte)

 

 

takk for svar!!

 

 

Skrevet

Tror det er tvungen mekling nå for alle med felles barn,ved et brudd. Den regelen er ganske ny. Ring dit og sjekk,greit med en time da,det er en tredje part som er der for å hjelpe dere å samarbeide for barnas beste. Er jo mange som trenger slik veiledning,men hvis dere blire enige på egen hånd,er jo det selvsagt til det beste! Da kan dere jo feks skrive ned avtalen der? Tror begge må skrive under på en bekreftelse på når dere flyttet fra hverandre,for at du skal få stønader.

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...