Gå til innhold

Canesten


lullis

Anbefalte innlegg

Leste ett innlegg her,hvor det stod at man ikke skulle bruke canesten med en stikkpille i når man er gravid?men en 6 dagers kur?noen som vet hvorfor?jeg har nettopp bruk den der det er 1 stikkpille i.hmmmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må huske på at de/vi jentene her som er i disse forumene er ikke fagpersoner, kan kun skrive hva man har hørt/mener, osv. De som skriver at de vet hva som er rett, at ''slik skal det gjøres'', osv, ta det med en klype salt! Hør alltid med fagfolk først his du er usikker.

 

Greit å spørre hvordan andre gjør ting osv, men ikke når det kommer til det faglige. Da ville jeg ringt legen eller jordmor for et profesjonellt svar, før jeg ville gjort noe.

 

Når det gjelder Canesten stikkpiller, så sa min gynekolog at jeg fint kunne ta dette når jeg var gravid, men at jeg måtte sette den inn med fingeren og ikke hylsen som følger med. Jeg hørte på min lege, og gjorde dette. Ikke noe gale skjedde med min baby i alle fall, og soppen ble borte:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte også 1 stikkpille for en uke siden,i uke 32. Forhørte meg med lege, jordmor og apotek så det burde være greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som de andre her skriver så er det ikke farlig å bruke stikkpillen i svangerskap. det står på pakkningsvedlegget. men du skal ikke føre det inn med annet enn fingeren din.

 

hilsen sykepleier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...