Gå til innhold

Bringebær kapsler..


Ajam

Anbefalte innlegg

Vært mye snakk om disse kapslene og te. Noen som har blitt fra rådet eller anbefalt av lege/jordmor å bruke/ikke bruke disse?

Eksakt hva slags virkning har de? Hva koster de? Og hvor får man kjøpt disse?

Mange spørsmål her, håper noen kan svare. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke blitt rådet eller frarådet av jordmor å ta de. Derimot har jeg blitt rådet av bioterapaut å ta kapsler fra uke 35. Jeg tar seks kapsler for dag. Dersom man drikker te i tillegg, holder det sikkert med fire, kapslene er mye mer konsentrert enn teen. 3 kopper te pr dag fra uke 35 er anbefalt mengde.

 

Bringebærblad (som kapslene inneholder) skal hjelpe til å styrke livmoren før fødsel, samtidig som kan gjøre vevet mer elastisk, for å minske faren for revning. Med at livmoren er styrket, kan fødselen gå raskere med mer effektive og mindre smertefulle rier. De hjelper også livmoren å trekke seg tilbake, man skal derfor bruke de en måned etter at man har født. I tilegg er kapslene gunstig for melkeproduksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at de koster ca 200,- Man får kjøpt de på helsekost. Jeg anbefaler merket solaray, som bioterapauten min mente var et svært godt merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville begynt å ta de med det samme. De hjelper jo for tiden etterpå også. Sikkert lurt å ta seks for dag, da...

 

Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor kunne ikke anbefale meg å bruke disse, sa hun, ettersom det ennå ikke foreligger nok forskningsmateriale til å bevise effekten av dem og evt bivirkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil anbefale å ta kontakt med en homøopat, naturterapaut eller annen fagperson hvis man skal ta dette, i og med at naturpreparater kan ha forskjellig effekt på folk. Hvis man vil være på den sikre siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er blitt anbefalt av jm og naturterapeut å ta disse et par måneder før fødsel og et par uker etterpå for å hjelpe livmoren tilbake til sitt gamle jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å si det med en gang... de kapslene er mer et pengesluk enn hva de gjør nytte.. du må jo begynne med de ganske lenge før termin! Var å spurte i uke 38 med 1.mann, og da sa damen i butikken at det var altfor sent.. det sier kanskje litt om styrken på de også=null

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninna mi poppa de derre å anbefalte det til meg også.

Nå har hun født 10 uker for tidlig. Vet ikke om det har noe sammenheng men holder meg unna de jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...