WWJD Skrevet 13. juli 2006 #1 Skrevet 13. juli 2006 hvor mye melk og hvor mye grøt/middag/brød får babyene deres? Gutten min er 6,5 mnd og får to grøtmåltider (morgen og kveld) + mm ca 7 ganger i døgnet. (4 dag og 3 natt). Har prøvd med middag i stedet for grøt på kveld / ettermiddag men han bare spytter ut. I tillegg får han fruktmos. Når begynte dere med brød, ,og når trappe ned på mm?
Dua :o) Skrevet 13. juli 2006 #2 Skrevet 13. juli 2006 snuppa mi er 7 mnd. Vi har kun to måltider ennå. hun får middag også grøt til kvelds. Hun får mm 5 ganger iløpet av dagen kanskje. Hun drikker en del vann iløpet av dagen. Kan få frukt på formiddagen hvis hun vil ha. Hun har ikke våknet på natten siden hun var 1,5 mnd. så vi har ikke nattmåltid. har ikke tenkt noe over det å redusere mm, hun får det hun vil ha itillegg til måltidene. Vet ikke helt egentlig jeg tar alt på "feelingen" og på hva hun gir uttrykk for at hun vil ha. Har ikke begynt med brød, venter nok til hun har fått flere tenner.
Blomman Skrevet 13. juli 2006 #3 Skrevet 13. juli 2006 vi har akkuart startet med smaksprøver på grøt. tredje dag med smak i dag og vi våget oss til noen små teskjeer til kvelds - fått smake på dag de to første gangene. men vi tar det nok sakte. min er 6 mnd han. Vi hadde tenkt å vente litt til med grøt egentlig, men plutselig så ble han såå stor og gjør nye ting stadig vekk så da må vel mor bare skjønne at bebisen vokser opp og trenger mat etterhvert. Men vi skal fortsatt amme mye.
Drangelina Skrevet 13. juli 2006 #4 Skrevet 13. juli 2006 lille krapyl (7 mnd) vil helst ha pupp. Vi har best resultat m banan, og hipp sin grøt m havre og vanilje. Vi prøver m varierende hell å få til følgende: Frokost: 1/2 skive m leverpostei Pupp Lunsj: Banan pupp Kvelds: Grøt Pupp opptil x 4 på natten
WWJD Skrevet 14. juli 2006 Forfatter #5 Skrevet 14. juli 2006 å så godt det er å lese at det ikke bare er jeg som ammer så mye om natten fortsatt! Får så mange kommentarer fra venner og familie om at jeg må kutte ut den nattamminga (gjerne på bekkostning av amming i det hele tatt!) men det er da han drikker mest. På dagen er han ikke så interessert.
Timothy`s moster med 2 prinser Skrevet 14. juli 2006 #6 Skrevet 14. juli 2006 frokost pupp lunch grøt og pupp snack pupp og banan i ny og ne middag nettopp begynt med grønnsaker, banam til dessert og pupp kvelds grøt og pupp pupp to ganger om natten Tenkte å begynne med brød til frokost om et par uker. Fikk et tips- brød med smør og leverpostei, riv i små biter og legges i melk. Amminga lar jeg han styre med som han selv vil...
*ale* Skrevet 14. juli 2006 #7 Skrevet 14. juli 2006 For å trøste deg... *kremt* Frokost: Pupp Mellommåltid: Pupp Lunch: Pupp Litt etter det: Pupp Middag pupp Middag 2 : Litt middagsmat, ikke populært.. Etm mat: >Pupp Kvelds Pupp, evt litt grøt Nattmat x 1- 10: pupp.. Huff. må skjerpe meg... Men han er ikke begeistra for mat, grøsser tom av banan.. Og de fruktmosene er det SURESTE han ever har smakt
MintCondition Skrevet 14. juli 2006 #8 Skrevet 14. juli 2006 Guro er 6 mnd og 1 dag Hun får pupp når hun vil på dagen, og det blir som oftest et par ganger om natten. Vi er oppe i full porsjon grøt på kvelden (hipp med banan og fersken, med ekstra banan i...). Prøver å venne henne til Småfolks havregrøt nå. Skal forsøke å gi henne frukt på dagen, men foreløpig er hun mnindre interessert
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 14. juli 2006 #9 Skrevet 14. juli 2006 Hei. Gutten min er 6 mnd. (om 3 dager). Han får grøt til kvelds (+litt pupp). Så får han pupp resten av dagen. + frukt etter pupp en av måltidene. Får tilsammen pupp 5-6 ganger i døgnet. 4 på dagtid, og 1-2 på natten. Har såvidt begynt å gi han litt brød. Han syns det er godt å kose seg med små brødbiter, men liker ikke å ha noe på enda. Vi har også prøvd middag, men han spyttet også det ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå