Gå til innhold

Brystpumper


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som har noe erfaring med hvilke pumper som er bra?

Får jo låne elektrisk pumpe på helsestasjon men de bråker jo no sinnsykt, hører og mange sier det er altfor tungvint og pumpe for hand.. blir helt forvirra.. noen med erfaring som kan hjelpe? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke erfaring, men jeg har stilt dette spørsmålet her tidligere. Leste også at hvis du hadde planer om å pumpe deg mer enn 1-2 ganger om dagen så burde du kjøpe en elektrisk, hvis ikke så holdt det med manuell pumpe.

 

Etter mange tilbakemeldinger her på forumet endte jeg opp med å kjøpe Avent Manuell pumpe. Har ingen planer om å pumpe meg så ofte så da tenkte jeg det burde holde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde både elektrisk (medela mini electric) og manuell (avent), hadde veldig mye melk og måtte pumpe etter hver amming. Den elektriske virker veldig bra og er et must for meg. Den bråker en del ja, så kjøpte en manuell også som jeg kunne ha med meg når jeg skulle noe, men den brukte jeg bare en gang, synes den var helt elendig. Brukte så utrolig lang tid, puppen ble jo aldri tom. Etter det satte jeg batteri i den elektriske og tok heller den med hvis jeg skulle noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte Medela manuell brystpumpe sist, og jeg hadde MYE melk. Brukte den noen få ganger og fikk vel ikke helt inn teknikken. Det var veldig vanskelig å få ut noen ting som helst. Fikk vel ikke helt til å trigge utdrivningsrefleksen med den plastdingsen. I allefall masse knallhard pumping for en liten sprut, er min erfaring. Men jeg har den ennå, og kommer ikke til å investere i noen ny.

Et alterativ er jo å kjøpe mme og gi barnet hvis man skal bort el., med stor fare for melkespreng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...