Gå til innhold

Hvordan står det til med augustdamene?


Gjest Frantic

Anbefalte innlegg

Gjest Frantic

Har selv termin med en jente 20.august. Begynner å merke mer til plager med rygg og bekken, men klarer sånn noenlunde å holde det i sjakk med fysioterapi og litt øvelser.... det verste er lite søvn om nettene. Har noe over 2 cm åpning, og går med litt rier som kommer og går - har hatt to netter nå der jeg har hatt smårier som har vart en times tid for så å forsvinne. Selv om jeg på en måte kunne tenke meg å føde ønsker jeg helst at ho holder seg inne noen uker til - har så mye jeg skulle fått gjort før ho kommer! Men erfaringen fra nr to viser at jeg kan gå med åpning flere uker enda før det blir fødsel utav det :-) Får bare prøve å ikke stresse meg opp for mye - blir nok litt til lørdag da vi skal arrangere 5 års bursdag til eldstemann :-)

 

Lykke til alle sammen!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei å hopp!!

 

Har termin 9.aug, å har ingen synptomer på fødsel, å har ikke hatt det heller!! Håper bare ikke snuppa kommer før tiden for sambo kommer ikk hjem fra jobb før en uke før termin!! ;)

Men kjenner at kroppen ikk er helt i 100 om dagen! Blir litt fort sliten å sånn å begynner å bli litt lei nå!!!

 

Lykke til alle andre august damer :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heia.

formen er sånn opp og ned egentlig, idag har jeg en sånn dag som ingenting fungerer...alt jeg tar i el gjør blir feil...blææææææææ....

men men...

kroppslig er det ingenting som tyder på at ting nærmer seg. h*n har ikke lagt seg til rette ennå heller, kjenner titt og ofte at hodet er i siden min el opp i ribbeina.... begynner å bli litt spent på det.

 

er ikke lei ennå, men har jo en toåring i huset så tiden flyver jo avsted som bare det...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har termin 29 aug, og ser veldig fram til å bli ferdig. Har kost meg i svangerskapet men er lei nå...Merker at kroppen er tyngre, har en aktiv 3 åring så får ikke slappet av så mye jeg skulle ønske. Lunta er litt kortere inni mellom med flere sånne " hormon-kræsj-dager" Hehe....men ellers går det bra....

Hatt litt vondere kynnere de siste dagene og stikkinger nedover. Var hos lege i går og den lå med hodet ned. Håper den ikke snur seg igjen. Føler at jeg begynner å ville ha ting klart, så skal hente noen klær ned fra loftet, se om det er noe som kan brukes fra forrigemann...Merker at jeg gleder meg mer og mer til det store skal skje, i motsetning til før. Da grudde jeg meg til fødselen. Merkelig hvor motivert man blir på slutten, eller kanskje ikke så merkelig? Ønsker alle vordende mammaer lykke til.

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har termin 30.08 og har en jente på 3 år fra før. Har det egentlig ganske bra, er bare litt lei og tungpusten. Skal snart reise til kristiansand og besøke dyreparken, gleder oss til det. Både gleder og gruer meg til fødsenel, men ut må ungen,he,he....

 

Lykke til dere andre også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

 

Sitter her med veldig sterke kynnere,kjennes ut som om jeg har spist to julemiddager.Dette er mitt andre svangerskap og jeg synes alt virker anderledes denne gangen.

Gleder meg til å føde,lurer på om jeg vil være like heldig denne gangen..håper det.På en måte gruer jeg meg litt til hele barseltiden..en blandet følelse egentlig..det er ikke lov å si sånt,jeg vet jo det; ) tror det har med all den energien vi har brukt på vår datter som nå er tre.

Vi har så å si aldri barnevakt og uansett hvor vi skal så er vi avhengig av offentlig transport eller så går vi fra og til.Her om dagen måtte jeg knyte alle handleposene på vognen mens andre innkjøp lå i vognsetet,på ryggen bar jeg treningssekken og på skuldrene bar jeg på min tre år gamle datter..hehehe..så vel veldig lur ut men jeg måtte jo få med meg tingene hjem.Når jeg da får en nr. 2 så vet jeg sannelig ikke hvordan jeg skal komme meg fra og til.

 

Nei..nå høres jeg ekstremt sytete ut..ikke meningen,det er ikke like lett bestandig å holde masken.

Vi er heldige..vi er jo det! Tror for vår del siden ingen av oss har sertifikat at det holder med to barn.Så denne siste tiden skal jeg virkelig nyte; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 dager igjen! Formen er bra, men jeg begynner å bli klar for å se den lille babyen vår snart.Besøkte føden idag, endte opp med mange rare, nye og merkelige følelser. Det var spennende og skummelt på en gang. Nå skjer det snart,er jeg klar???????? Håper det. Lykke til til alle dere andre augustdamer, godt å se at det er andre som også har hjernen på høygir om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin med gutt 27. august. Jeg har økende vondt i bekkenet, merker det i det daglige. Jeg har i grunn sovet godt om nettene en periode her, men nå begynner det å bli vanskeligere igjen.... Jeg våkner lissom helt når jeg er på de vanlige dorundene og får ikke til å sovne igjen,,,,,, Har også hatt litt smårier en kveld, liker ikke helt det siden jeg er i uke 34. Er også mer kvalm igjen nå. Dårlig matlyst.

Er sliten fordi jeg ikke klarer å gire ned helt. Skal jeg overlate alt husarbeid til sambo, blir det bare gjort noe ca en gang i uka...... Fikk streng beskjed med jm i dag om å ta meg to hvileperioder på en time hver dag (så sambo hørte det). Så i dag har jeg hatt det som en dronning med sambo summende rundt meg i hele dag. Kjenner at det har hjulpet da, er i bedre form nå enn i går....

Men har veldig dårlig samvittighet for treåringen da, føler meg som verdens verste mamma. Blir mest rolige aktiviteter fremover, kjedelig for den aktive gutten min det nå når han har ferie og all tingen :(

Men men, det blir jo oppstart i barnehage igjen om tre uker nå da......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann =)

 

Har termin 26. august, og begynner faktisk å bli ganske lei nå.. er i mye dårlig form, sliten, og ikke minst så HATER jeg å kle på meg for tiden... ALT er for smått.. :-l Begynt å få mye kynnere,særlig når jeg er ute å går.. Bortsett fra det er det vel fint =) Snuppen ligger med hodet langt nede i bekkenet i følge jordmor, han har logge den veien de siste 3 mnd..så det er jo bra=)

 

Gleder meg til å hilse på han nå ja=)=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Har nettopp kommet hjem fra en ukes ferie på Hunderfossen og Sommarland i Bø, kjenner det at det kanskje var å ta litt hardt i. Bekkenet er helt ødelagt og jeg har store smerter når jeg går og da spesielt i trapper så det spørs om jeg bare må bite i det sure eplet og be om krykker, så sant ikke fysioen kan gjøre mirakler for meg på mandag. Det er nesten så tårene står i øynene på meg til tider.

 

Kjenner at det var godt med ei uke borte, da jeg har tenkt mye mindre på svangerskapet og babyen - har vel kansje vært litt i overkant før da jeg har vært langvarig sykemeldt.

 

Skifter på å glede meg og å grue meg. Ikke bare til fødselen, men også til å bli mamma for første gang. Har en stesønn på 5 og jeg kjenner at tålmodigheten er sånn passe til tider, og begynner derfor å tvile litt på hvor god ide det var å skulle bli mamma selv - hele tiden. Satser på at det bare er nerver ;)

 

Ellers føler jeg ikke at magen er spesielt tung eller i veien, så sant det ikke er snakk om å ha på sko eller andre bøy og tøy øvelser.

 

Lykke til alle sammen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover dårlig om natten, er sliten og lei, men det er jo ikke lenge igjen (7.8). Har skkurat kjøpt seng og stellebord og begynt å vaske alt barnetøyet. Orker ikke så mye ad gangen. Begynner å glede meg vanvittig, men synes også det er skummelt. Venter førsteMANN, så vet jo ikke helt hva jeg går til. Gjorde i alle fall klar vogga i går, så nå kan han komme når han vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, alle augustberter.

 

Har termin 2.uka i august, formen er fin. Tidvis ganske sliten og vondt bekken og har hatt et par netter i det siste mer maserier som gir seg etter et par timer. Men er i vanlig aktivitet (stort sett), har ikke noe vann i kroppen eller generell uvelhet. Så jeg er takknemlig for det! :) Synes tida går fryktelig fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jenter

 

Har termin 4 august og begynner aa bli ganske lei naa. Har hatt eit supert svangerskap saa jeg kan ikkje klage paa noe men alt er klart for den lille naa saa naa bare venter vi. Begynne aa kjenne meg tung og er veldig troyt fortiden men som sagt, ingen grunn til aa klage. Har merka i det sisste at jeg begynner aa faa litt angst ang fodselen og kan vere ganske redd til tider, dette med tanke paa smertene og det aa skulle ta vare paa en liten baby med min egen mor paa andre siden av jorda. Men men, det maa vel gaa bra, har ivertfall svigerfamilien min her og det hjelper jo mye.

 

Lykke til alle sammen. Gleder meg til aa hore fodsels historiene deres. Bare som det er sagt, babyen ligger med hodet godt plantet ned i bekkenet men det har den gjort lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...