Gå til innhold

Nå skal jeg prøve ricinolje


Gjest

Anbefalte innlegg

Nå har jeg prøvd alle råd som finnes uten at det skjer noe, så har kjøpt lakserolje. Skal ta en ss i kveld, se om det hjelper på noe. Men, har mine tvil, ingenting annet som funker, så denne babyen har det visst for godt i magen tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

enig med hun som skriver over jeg da.. du er jo ikke ved termin enda! skjønner det der med å være lei, er møkka lei allerede jeg. men sparer lakseroljen til jeg har passert termin hvis jm sier det er greit:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ricinojle og lakserolje det samme?

Skjønner ikke at du/dere tør å ta dette altså. Hverken før eller etter termin. Greit nok at det kan sette i gang fødselen, men er du ikke redd for styrtfødsel? Har lest at flere apoteker nekter å selge lakserolje pga av nettopp dette. Styrtfødsel kan skade barnet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner godt du vil prøve lakserolje jeg. jeg har å prøvd det,uten at det førte til fødsel. og jeg tok 7 skjeer iløpet av et par timer. tanta mi tok to skjeer på ettermiddagen og fødte på natta....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig plaga av rier hver dag som går over etter noen timer, mye vann i kroppen, mye kynnere, diger unge, tett nese, andpusten, hodepine, lavt blodtrykk, moden med åpning nedentil, så jordmora mi anbefalte meg dette. Sist barn ble født i uke 38, så er lenger denne gangen med masse plager, derfor vi prøver å få fortgang på ting her.

Tar kun en ss i juice, var det jeg fikk anbefalt av jordmor, lege og de på apoteket, tar ikke hele flaska, så da skal det ikke være noe problem, blir ikke styrtfødsel.

Har forresten tatt det, men merker ingenting, må ikke på do engang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er også litt skeptisk til lakserolje...men skjønner jo at du er lei. Jordmoren min anbefalte det ikke fordi det kunne stresse babyen dersom man fikk styrtrier.

 

Ønsker deg lykke til, hold oss oppdatert:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer på dette med ricinolje.. får en noen annen løsning en kramper av dobesøk av smertefull diare..???Jeg tenker liksom at jeg har nok plager jeg..men jeg har kjøpt fersken juice eller hav de sa som den skulle blandes i... nå venter vi i spenning hilde..gi oss resultatet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok det i går kveld, merka absolutt ingenting. Måtte ikke på do engang...Var kjempe skuffa da jeg våkna i morges, hadde et håp om at jeg kom til å føde i natt.

Prata med jordmor, hun anbefalte at vi skulle prøve å ha masse sex, helst mellom 9-12 om dagen. Så får prøve det istedet selv om det ikke er så lett med denne digre magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurte litt på hvordan det gikk med deg ja! leste det du skrevet om at du var plaget med diverse, og at du har en stor baby.. det er ikke noen som har snakket om igangsetting på grunnlag av det? slik at du ikke risikerer å gå over tiden og slik? har du hatt vektestimering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta oljen uten å blande det med noe.. jeg tok 2 ss. men tror det holder med 1 ss. funka på meg ja :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har vurdert det med vekta enda, skal på kontroll den 19 hos jordmor, så skal prøve å få henne til å undersøke med sykehuset. Alle jordmødre på sykehuset når jeg har vært der har trodd babyen skulle komme før uke 38 siden jeg har hatt rier i 4 uker nå, så regner med det er derfor.

Skal prøve å ta ren olje i dag, se om det funker. Brekker meg bare av å tenke på det, men:-( Er litt redd for å stresse babyen, men har hørt mange som har god erfaring med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...