hege85 Skrevet 13. juli 2006 #1 Skrevet 13. juli 2006 Har fått med meg at det ikke er så kjempestor trafikk her inne, men håper noen vil svare når dere er innom her en gang i blandt:) Lurer litt på hvor man kan få tak i leiligheter til leie i spania? Finnes det noen nettsider f.eks? Og hvor dyrt er det egetlig å leie i spania..? Forsår at det sikkert er stor forskjell på forskjellige plasser..
Gjest Skrevet 14. juli 2006 #2 Skrevet 14. juli 2006 Jeg er ingen ekspert. Har bare sett litt selv, da jeg vurderte å flytte dit. Men www.spaniaguiden.no e.l. tror jeg det fantes noe slikt på..?
hege85 Skrevet 14. juli 2006 Forfatter #3 Skrevet 14. juli 2006 ja der har jeg vært inne å sett:) spurte inne på bim også og der fikk jeg flere nettadr fra ei som bor i spania, så da kan jo du få de av meg:) www.segundamano.es www.enalquiler.com www.rent-flat-barcelona.com har ikke vært inne å sett på noen av de enda, er nemlig på jobb, men skal se når jeg får tid:) sikkert mye lurere med spanska sider, for de norske som leier ut nedi der tror jeg har en tendens til å ta veldig mye for leie..vet ikke helt sikkert, men det virker sånn..! Hvor i spania har du lyst til å flytte da? Litt gøy å høre fra flere som tenker på det samme:)
Gjest Skrevet 14. juli 2006 #4 Skrevet 14. juli 2006 Gran Canaria tenkte jeg på. Men det er visst jævla dyrt å bo der... Hvor tenkte du deg da?
hege85 Skrevet 14. juli 2006 Forfatter #5 Skrevet 14. juli 2006 Ja kan tenke meg det er dyrt der, er dyrt på sånn typisk "norske" plasser visstnok. De vet vel at nordmenn som leier der har litt penger, så da skrur de vel opp prisene.. Har sett på mange på costa blanca og costa del sol, der og typisk norsk, iallefall en del plasser der, og de som er norsk som leier ut der tar rimelig høy leie ja for å si det sånn.. vet liksom ikke helt hvor jeg vil dra jeg.. Har ikke lyst å bo midt i madrid akkurat, men vil gjerne unngå en "norsk" by også.. Er jo kjekt hvis det er norske i nærheten, men ikke hele nabolaget liksom. Vil jo gjerne at det skal være litt spansk når jeg først skal til spania.. Skal du jobbe eller studere, eller bare slappe av?
Gjest Skrevet 14. juli 2006 #6 Skrevet 14. juli 2006 Håper på å jobbe... men det er lite sannsynlig. Er lærer jeg da, så jg har veldig lyst til å søke meg jobb på den norske skolen der. Men jeg har lyst til å flytte nedover uansett, så vi får se hva vi finner på. Hva med deg?
hege85 Skrevet 15. juli 2006 Forfatter #7 Skrevet 15. juli 2006 Du kan jo høre med flere norske skoler, er jo en del norske skoler i spania, både på costa blanca og costa del sol. Hadde sikkert vært kjempefint å fått seg jobb der ja! Jeg skal først og fremst studere tror jeg.Jeg mangler siste året på allmennfag, var så dum at jeg hoppet av når jeg gikk 3.året for 3 år siden.. Angrer på det nå ja.. Men skal ta det som privatist nå da.. Har planer om å studere fysoterapi etterpå, og kunne tenkt meg å gjort det i utlandet også. Og så vil jeg gjerne lære meg spansk og eneste måten å lære det flytende, eller iallefall veldig godt, er jo å bo i et spansktalende land.. Når har du planer om å flytte nedover da? Er det bare deg og barn, eller har du mann som skal være med også? Har fått gubben her litt mer på gli jeg nå da, men han syns fortsatt det er skummelt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå