Gå til innhold

til dere som ikke tror på smøring for å motvirke revning..


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har ingen problemer med å forstå at tøying/massasje av mellomkjøttet kan forminske faren for revning, det virker ganske logisk siden man faktisk tøyer huden. Men som jeg skrev i det andre innlegget - Jeg tør bare ikke å bruke preparater jeg ikke kjenner virkningen av for min kropp. Enten det gjelder salver nedentil eller inntak av kapsler. -Særlig- ikke når jeg er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan jeg godt forstå. Spesielt naturpreparater kan ha forskjellig effekt på forskjellige folk, alle med forskjellig utgangspunkt og reaksjonsmønster. Jeg tør heller ikke ta feks bringebærkapsler uten å rådføre meg med min homøopat.

I følge jordmor er det vitenskapelig bevist at smøring og tøying nedentil kan ha god effekt på mange. Hun mente nok at det helst var tøyingen som er relevant, ikke selve oljen.

Bringebærkapsler derimot er det ennå ikke foretatt nok undersøkelser på til at effekten/bivirkninger kan dokumenteres godt nok.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, kan ikke huske jeg skrev noe om det. ville bare vise den linken jeg fant. trenger da ikke hyle med store bokstaver for det! er sikkert mange herinne som er førstegangs som ikke vet så mye om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner jeg kjempegodt. man skal jo passe på hva man stopper i seg, og hva man tar ut på kroppen. det er bare sunt det! men finnes jo naturlige oljer også, apoteket har jo uparfymerte, detsamme har body shop. weleda er en serie fra helsekost som er veldig god for mange, også for allergikere. den er ikke tilsatt noen rare stoffer, og er veldig sunn. er forresten kommentert i nyeste kk som jeg fikk i posten idag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...