Gå til innhold

Er noen av mennenene deres lastebilsjåfører?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan jobber de? får dere hjelp til ting hjemme,har en del spørsmål til som kommer om jeg ser det er flere i samme båt!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er ikke lastebilsjafør nei. Min går for tiden sykemeldt og venter på attføring. Da blir det skolebenken på han fra høsten. Ikke mye hjelp her hjemme nei.

Skrevet

sliter på å ha en som aldri er hjemme...er sikker på jeg er mer alene en en alenemor.... han skjønner ikke at han trenger å hjelpe til når han er hjemme....for da har han seg selv også å priotere....prøver å ta det opp men jeger jo bare en masse kjæring!!!

Skrevet

som sagt over her så er min ikke i jobb, men han er opptatt hver dag forde. Trening og hjelpe andre. det er viktig det.Viktigere enn oss har jeg sagt til han, men neida det er det ikke. Kan ikke huske han har hjulpet meg hjemme nei, men selv ser han det ikke. Typisk menn. Skulle vært oss som hadde vært akkurat likens. Stakkars hjem og barn. Feilen er at det nytter ikke å ta det opp, for han ser ikke at han gjør noe galt selv. EGOISTER!!!

Skrevet

Hmmm...

Min stefar var lastebilsjåfør. Men han har gått over til å kjøre budbil i stedet. Men det er fordi at han har slitt med stiv nakke og korte nakkemuskler.

Men han er jaggu flink hjemme han!

Han var det når han kjørte langtransport, og han er det fremdeles.

Han liker å ha det ordentlig rundt seg.

Og han er av den oppfatningen at når han først er hjemme, så skal han bruke tiden mest mulig sammen med min mamma.

Så de tar fatt på sakene sammen de. Og når mamma ikke orker (hun er sykemeldt pga snakkeskade) så gjør han alt!!! (untatt å vaske tøy-for det kan han rett og slett ikke).

Så jeg tror nok at folk rett og slett er forskjellige.

Og vi kvinner må skjønne at det finnes en tid og sted for en slik diskusjon. Men det er ikke rett at man skal gjøre alt selv, mann eller kvinne.

God sommer!!!!!

Skrevet

Samboeren min er lastebilsjåfør! Nå er han selvstendig næringsdrivende, og har både lastebil og budbil. Kjører lastebilen selv, og er ikke så mye hjemme. Og det tærer på forholdet, for når han har fri så må han jo vaske bil, smøre og pusse, papirarbeid, telefoner osv osv. Og jeg og barna ordner oss selv! Kan bli mektig lei, og har hatt en del diskusjoner om dette. Han skjønner hva jeg sier og mener, men så var det det å gjøre noe med det!!

Har kontakt med flere som er gift/samboere med lastebilsjåfører, og vi har kommet fram til at lastebilsjåfører er en egen rase! Og vi kvinnene som er sammen med dem er utrolig tålmodige og snille!! Og det er som noen skrev lengre her oppe, vi er nesten alenemødre!

Men jeg er jo tross alt glad i samboeren min, og vi har tre nydelig barn sammen. Så jeg holder ut:-)

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei!

Jeg måtte jo bare gå inn her når jeg så overskriften, for her var det noe kjent ja! Mann min var lastebilsjåfør helt til jeg sa STOPP. Det er vel en 2-3år siden han tok lastebil lappen for å kjøre for min pappa. Alt var bare så fint helt til han hadde jobbet en stund. Da ble det til at han dro på natta og kom hjem seint på kvelden hver dag. Var ofte borte 2-3 dager i sleng og en gang var han borte en hel uke i strekk. Det mann min da ikke skjønte når han første kom hjem var at han måtte ta seg litt av ungene som hadde savnet han og ikke bare gå å slenge beina på bordet å sitte der resten av kvelden. Det mannfolk heller ikke skjønner er at det er en fulltidsjobb å gå sammen med barna hjemme, men de tror at det er såååå enkelt og at vi mammaer sitter på rompa hele tiden. Det var liksom bare mann min som hadde lov til å være sliten for han hadde jo tross alt vært utenfor de fire veggene vi har rundt oss og sliti og jobba. Og ikke gjorde han noe hjemme for det kunne jo jeg ordne som gikk hjemme hele tiden. Han kan ikke sette ting han spiser/drikker av rett inn i oppvask maskinen heller men han kan sette det oppå maskinen!! Men for det meste går han fra det på samme sted som han brukte det. Det gikk en god stund før jeg rett og slett hadde fått nok og sa skikkelig i fra at dette her går bare ikke og da for første gang skjønte han hva jeg mente men da så han også at jeg var veldig sliten, for jeg sa at når det har gått så langt at jeg nesten pressanterer meg som alenemor så få det være nok. Så nå kjører han en mindre lastebil og er hjemme hver ettermiddag og det er en veldig forbedring i forhold til å ille det var en stund. Jeg må jo bare si dette.....altså mann min ser ikke noe problem i at han skal være borte f.eks fra fredag til søndag, men er det snakk om at jeg skal være borte fra fredag til søndag så må han ha hjelp til å ha ungene!! Han er kjempesnill det er ikke det, men alt er så mye verre for han en for meg. Når jeg leser over det jeg har skrevet så skjønner jeg godt vist folk får et dårlig inntrykk av mann min, men akkurat dette emnet har irritert meg hele tiden for det blir slitsomt å gå å rydde alt etter han hele tiden pluss våre 2 barn. TRO meg han er kjempe god, men på husarbeid er han ikke så veldig god:) Ble helt rivi med jeg, må jo le litt av meg selv:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...