Gå til innhold

Vær helt ærlige nå dere...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

siker til det rosamor skrev om unge mødre og en god jobb..

min mor fikk meg da hun var 17... og pappa såvidt 18.

nå er jeg 19 og har 2 søsken..

mamma og pappa er fremdeles gift og har gjort en kjempe jobb..

bare så det er sakt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer litt på hva d du skriver om dine foreldre har m saken om d er greit å lure sin partner m at man går på prev for å bli gravid!?

Skrevet

Hvis du hadde lest hele tråden så hadde du sett at grunnen til at vi diskuterer unge mødre ( og alder ) er at en eller annen tulling sa " er det rart folk dømmer unge mødre". Og derfor forteller theresahart sin erfaring med unge mørde.

Selvom noen unge har lurt partneren sin på denne måten betyr ikke det at det ikke er eldre som gjør det samme, og det betyr heller ikke at man har rett til å dømme unge mødre. Dømme andre skal man aldri gjøre, folk er forskjellige og det er feil å dra alle under en kam.

Skrevet

Ikke vondt ment, men jeg synes faktisk du skal skamme deg ja. Det der er et tillitsbrudd, og det er like ille som utroskap. Jeg mener at når man planlegger en graviditet, så skal man være to om det.

Jeg skal innrømme at jeg tenkte tanken, men jeg ville aldri klart å leve med det. Å ha lurt samboeren min. En som elsker meg, stiller opp, og alltid er ærlig uansett. Det hadde vært utilgivelig.

På den andre siden er du jo bare et menneske, og noen ganger gjør vi mennesker valg som ikke alltid er så veldig hederlige. Men jeg synes ikke du skal fortelle ham det faktisk.

Skrevet

jeg er 100% enig i at dette er heeelt feil måte og få et barn til værden på... folk får gjøre som de vil, men tenk på at dette gjellder nøyaktig like mye partnerens liv som ditt eget.

jeg vet jeg ikke kunne levd med det etterpå.

selv om vi garantert hadde elska ungen begge to. det er ikke poenget.

men man lurer ikke en man elsker inn i noe han er bunnet opp til resten av livet.. og juridisk i 18 år...

• 1 år senere...
Skrevet

Hei !

Syns ikke du burde fortelle det , det kan gå helt galt.

Men regner med at du har tenkt godt gjennom dette, å føler ikke du burde skamme deg ..

Men gled deg over dagene med din lille, det var jo ditt valg :)

Du burde bare glemme det , alle gjør ting med en mening , tror du har tenkt godt gjennom dette , å skjønner deg godt :)

Skrevet

Først å fremms så har ikke dette NOE med alder å gjøre!! det synest jeg bare er dårlig gjort å si ...

Men jeg skal komme til saken, å det er at jeg synst at det er dårlig gjort at man gjør en sånn ting mot sin kjære man elsker.

Jeg villa heller spurt om hva han synest om å få barn, å høre på hans mening, og ikke bare gjøre som du selv har lyst til.

Men nå er det tydlig vis for sent, og gjort er gjort, så nå synst jeg du bare skal kose deg med bebin din som er på vei, og ikke tenke så mye på hva du har gjort.

Lykke til videre :)

Skrevet

selv om noen velger denne måten, betyr det at alle unge mødre?

synes du burde skamme deg og, som drar alle under en kam.

Skrevet

Noken som har sett at denne blei skreve for 1 1/2 år sidan? ;-p

Skrevet

må virkelig si til dere som tror dette har med modenhet og alder i sammenheng å gjøre...det er pokker så mye sleipe kvinnfolk ute å går at dette trenger ikke ha noe som helst med alder å gjøre...

Skrevet

det har ingenting med alder og gjøre!!!! man kan faktisk "glemme" og ta pillen kun ett par dager også er man gravid..

vet om mange voksne som har gjort d på samme måten, trenger faktisk ikke bare og være oss unge..

på en annen side er faktisk ungen ønsket:)

Skrevet

Vil si dette har noe med alder å gjøre, ja.

Å slutte med prevensjon uten å si fra til mannen, er noe som forekommer i alle aldersgrupper - men det skjer nok oftere hos de yngre, nettopp fordi de er yngre. Unge folk er som regel mer umodne enn eldre, det sier seg selv.

Mange hårsåre folk her, så jeg presiserer at jeg ikke tror ALLE unge gjør dette, men jeg tror flere unge enn eldre gjør det.

Skrevet

Er enig med de fleste, syns det er kjempe stygt gjort av dere som gjør det. Dere kan ødelegge så mye. Og mangen av dere er kjempe ung, skjønner ikke hva dere stresser sånn med, dere har mangen år på dere ennå. jeg vet selv hvordan det er å få unge så tidlig, jeg venter tross alt min andre nå, og du går glipp av så mye, det er nå dere skal nyte ungdomstiden ikke sitte hjemme med små barn. jeg ble gravid på p pillen begge gangene. så jeg kan ikke fortsette på de, for de virker ikke på meg som prevesjon. Men syns dere skal være skikkelig flaue og skamme dere over det dere ha gjort, og tenk at dere kan kanskje ha ødelagt mye for den andre parten.

Skrevet

Det har jeg aldri tenkt på!Samboeren min ville at jeg skulle slutte på p-pillene og siden jeg ville bli gravid så gjorde jeg det..:D må bare si at de som gjør det/evnt,har gjort det er ikke mye modne spør du meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...