Gå til innhold

Er det flere som ikke bruker bringebærkapsler, te, fødselsforberedende salve osv?


Kjerringhelvetet <3

Anbefalte innlegg

Jeg har foreløpig ikke brukt noe bringebærkapsler eller fødselsforberedende olje/salve. Jeg kjøpte en kobbersalve, men nå har jeg visst rotet den bort (distre.).

 

Jeg registrerer at det er en del prat om kapsler, te og salver/oljer. Er det bare meg som ikke bruker det? Jeg er litt redd for å putte i meg ting jeg ikke har prøvd før. Kall meg gjerne pysete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nix ikke bare du.

Jeg tar jern tilskudd og tran, og det er MER enn nok for meg å huske å dytte i meg hver dag :-)

Skal jammen komme tilbake til dette revne greiene, fordi jeg har ikke trua på at det har noe å si om man smører seg med " gud-vet-hva" for å forhindre det. Enten så revner man, ellers så gjør man ikke det. Og det kommer an på mye rart, fødsel, str på baby, og hudkvaliteten til mor.

Det er hvertfall hva overlegen fortalte meg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker eller tar ingen ting! Var flink med tran og vitaminer i begynnelsen, men i siste trimester har det sklidd helt ut. Ikke lett å huske og for all del ikke godt å kaste opp disse pillene heller....

Jeg kjøpte olje, men synes det blir så klissete, tror vel egentlig at jeg revner litt uansett. (dette har vært min store skrekk gjennom hele svangerskapet, men nå tenker jeg ikke på det mer.) -Og jeg overser glatt alle innlegg med te og kapsler og gud vet hva... (brukes alt dette for å unngå revning eller har det andre flotte "effekter" også?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har handlet inn diverse fødselsforberende greier.. men tør ikke bruke når det kommer til stykket; kall meg gjerne pysete også..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tatt noe annet enn tranpiller jeg.. Nå sitter jeg her og venter på rier etter vannavgang, så det er altfor sent å prøve noe også :) Naturen får gjøre sin gang den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke jeg heller. Gravitamin og omega 3 er nok for min del. Skal nok få ut baby og gro igjen og trekke meg sammen der jeg skal allikevel.

Jeg er også litt pingle, tror jeg. Men jeg tøt ikke ta sjansen på ting jeg ikke får anbefalt av lege eller jordmor så lenge det er flere enn meg evt bivirkninger kan gå ut over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker heller ikke sånne bringebærblad produkter. Smurte meg med jordnøttolje noen uker, men det har jeg gitt meg med for snart 3 uker siden. Tenker som så at det ikke er verdens undergang å revne, å det er jo heller ikke sikkert man gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei jeg bruker ikke noe fødselsforberedende jeg heller. Tror ikke det utgjør noen forskjell uansett! Jeg tar vitaminer, jerntilskudd og omega-3.

Fødselen får starte når den starter, og revne litt gjør jeg sikkert selv om jeg hadde smurt meg eller ikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer å vente til alt er klart,tror nok kroppen min har litt bedre peiling på det beste tidspunktet for at babyen skal komme.Vi skal være lei på slutten..det er liksom meningen..på den måten har vi mye å gi under fødselsforløpet.

 

Vi klarer nok dette fint uten lakserolje,salver og bringebærkapsler; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen bringebærekapsler eller oljer eller salver her. Jeg smører meg med vanlig body butter på magen eller babyolje. Tar møllers dobbelt og magnesium for leggkrampene ellers putter jeg ikke i meg noe.... Tross alt er ikke noe av dette dokumentert effektivt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker heller ingenting sånn.... Brukte ikke noe forrige svangerskap heller, untatt de obilgatoriske da som folsyre og trantabletter.... Revna ikke noe særlig sist sel vom jeg ikke hadde smurt eller tøyd eller tatt noe.. Føler meg stappa nok om jeg ikke skal ta noen tabletter i tillegg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker heller ingenting. Utenom vitaminer og omega 3 som jeg har tatt gjennom hele svangerskapet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Tar heller ikke noe annet enn noen vitaminpiller. I forrige svangerskap tok jeg bringebærbladkapsler og drakk diverse teer for å sette ting i gang. Ente med styrtfødsel og en gutt som ikke pustet. Heldigvis gikk det bra. Om det var kapslene som gjorde utslaget vet ingen, tør i allefall ikke ta noe denne gangen. Naturen får gå sin gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noop!1

Jeg har heller ikke prøvd noe av dette...

Lever heller på den tanken at bebis kommer når han er klar for det og revner man så revner man:):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her i gården prøver jeg å huske på jerntablett daglig:)

Ellers glir det ned trankapsel ett par ganger i uka.....Jeg venter mitt fjerde barn og har ikke fått strekkmerker eller revnet ved tidligere fødsler.

Jeg tar det som det kommer og tror at mye ligger i genetisk arv, størrelse på barnet, hvor fort fødsel går osv.

 

Forhåpentligvis kan jeg fortelle om 41 dager hvordan det gikk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker ingen av delene.... jeg smører meg med jojobaolje før sex,men det er fordi det hender jeg er plaget av tørre slimhinner nå som jeg er gravid...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...