Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg med dette ?pliis.. dumme meg...


7 oktober- ble mamma 6 okt=)

Anbefalte innlegg

Helt i starten av sv skapet kjøpte jeg en halv spekeskinke.. satt en hel kveld og ÅT den .. så etterpå at vi ikke skulle spise dette.. lot derfor være og puttet den i fryseren ..Tok toxo test nå for ikke så lenge siden og de fant ingenting på den .. Tok den opp nå .. ringte sykepleier og spurte om jeg kunne spise den ..hun sa ja.. nå har jeg spist den.. hvis jeg får Toxo av dette .. hvordan merker jeg det ? hva vil skje med barnet? Skulle jeg latt være ?bør jeg be om ny toxo test neste gang jeg er hos legen? i august?

hadde så sinnsykt lyst på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du!

 

Noen er mer "hysteriske" på dette enn andre. Jeg har spist spekeskinke, saltpølse og annet røkt pålegg alle gangen jeg har vært gravid...noen sier jo at man ikke skal spise jordbær og reker og sånn også...men jeg spiser det jeg vil. Selvsagt ikke rått kjøtt og mugne oster og sånn, men jeg orker ikke å bli hysterisk!

 

Tror bare du kan ta det med ro!!! Kos deg videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Nå veit jeg ingenting om symptomer, men vet at hvis spekeskinka har vært fryst i 2 døgn så er de evt. skadelige bakteriene borte. Så du trenger nok ikke være bekymret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Spekemat må være dypfryst (minst -18 grader) i minst 2 døgn for at man skal være helt trygg, men norsk spekemat skal i utgangspunktet være ok! (hvis man ser bort fra E.coli-hysteriet, da!)

 

Symptomer på toxoplasmose er som en forkjølelse, du kan også få litt feber og moderate muskelsmerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spekeskinke, saltpølse og røkt pålegg er jo rått kjøtt:-) Men ikke farlig etter at det har vært fryst da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...