Gå til innhold

frustrert etter legebesøk, 6 dager over termindato :-(


Gutten vår 07/07/06

Anbefalte innlegg

Har lest her inne om folk som sjekkes om de er modne, tilogmed før termindato. Hadde et håp om at legen ville gjøre det på meg i dag og kanskje tøye og bøye litt for å hjelpe litt på å få fortgang på fødselen. Men hun ville ikke ta underlivsundersøkelse engang!!! Ble så frustrert, har sett frem til legetimen som var et "håp" i det fjerne...

 

Hvorfor er det så stor forskjell på praksisen til leger og jordmødre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok forskjeller fra lege til lege og fra jordmor til jordmor også, siden det er en sak de vurderer i hvert enkelt tilfelle.. Skjønner at det er frustrerende, meeen bare 8 dager til de må tenke på å sette deg i gang nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min vil heller ikke sjekke om jeg er moden. dette fordi hun mener det ikke har noe for seg, siden de allikevel ikke med sikkerhet kan si noe om når noe kommer til å skje.. det varierer visst veldig hvor lenge man er moden før fødselen skjer osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff, jeg orker ikke tanken på å bli satt i gang om 8 dager. Har en veninne som ble satt i gang og hun hadde en kjempe hard fødsel. Styrtfødsel der liv stod på spill. Så jeg har fått skrekken...

Håper det kan skje før, på en naturlig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok veldig stor forskjell. her tar de ikke i oss uten at de virkelig må, sjekker ikke modning eller noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det virker litt rart at legen foretar denne overtidskontrollen...

 

Jeg har fått time for overtid på sykehuset hos jordmor, dersom det blir overtid, termin i morgen.... Min jordmor fortalte meg da at de kom til å ta ultralyd, ctg, og at de evt kunne strippe meg litt. Kunne også få akupunktur..

 

Lykke til:-) Håper det er din tur snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke det er så mange leger som utfører dette. Ikke min i alle fall, hun tør så vidt å kjenne på magen til og med!

 

Ville ringt jordmoren din jeg, og hørt med henne om hun vil strippe deg. Kanskje hun tar deg inn hvis hun skjønner hvor fortviler du er, og klar for å få ut din lille gutt? Verdt et forsøk:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jordmoren min som bad meg om å gå til legen etter termin. Grunnen er at det er så stor pågang hos jordmødrene at de rett og slett ikke har tid. Merker jo veldig godt at legen ikke har halvparten så godt greie på svangerskap som det jordmoren har. Frustrerende,....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 9 dager over termin og skal på min 2. overtidskontroll hos legen!! Han sjekker heller ikke noe modning. Hvis ikke noe skjer innen neste time til mandag, så skulle han kontakte sykehuset sa han.

 

Ble litt nervøs jeg når jeg leste her på bim at vi nå skulle følges tettere opp med ul og ctg. Det skjer i hvertfall ikke her.

 

Håper inderlig jeg slipper å bli satt i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten vår 07/07/06 :

Jeg hadde termin samme dato som deg, og var også hos jordmor i dag... Opplevde NØYAKTIG det samme som deg. Var ikke snakk om å sjekke underliv i det hele tatt... bare målte magen, sjekket urin og målte blodtrykk.. Hun bestilte time til overtidskontroll på sykehuset tirsdag 18.juli...

Så nå sitter jeg her... Hodet har ikke festet seg, aner ikke om jeg er moden eller noe som helst... syns det er litt frustrerende jeg da...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...