Gå til innhold

Be om "stripping"?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kan man be om å bli "strippet" om man har passert termin datoen, eller skal det helst ikke skje før man har gått 10-14 dager over tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror nok Jordmor må se på deg og avgjøre, men det skader jo ikke å spørre:) Har lest noen innlegg her hvor jordmor har gjort det før 14 dager har passert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte i dag... men hun ville ikke sjekke om jeg var moden engang! Det virker som om det er veldig forskjellig praksis :-(

 

(Er 6 dager over termindato...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvorfor hun ikke ville sjekke? Er jo tross alt bare en dag over termin, men det føles som en uke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo litt rart at noen ikke gjør dette når en er godt over termin da.. for å kunne strippes må man være godt moden, ellers er det liksom ikke noe å ta tak i.. jm min sjekker dette da man nærmer seg termin datoen, feks i uke 40. det er jeg selv som bestemmer om jeg vil ha denne undersøkelsen eller ikke, siden den kan være ganske vond.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte sist, men hverken jordmor eller lege ville kjenne om det var modent eller strippe. Så er ingen vits for meg å spørre denne gangen siden jeg har samme jordmor. Tror det er forskjellig på det, hører mange som blir sjekket fra uke 37 og strippet i uke 40 eller når de begynner å bli veldig lei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg ble strippet sist av fødsels lege...hadde 3 cm åpning og hverken vannavgang eller rier....

 

skal ikke bli strippet nå...her skal heller ting ta den tiden det tar.....ble sikkelig ekkelt etter strippingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...