Anonym bruker Skrevet 13. juli 2006 #1 Skrevet 13. juli 2006 Kan man be om å bli "strippet" om man har passert termin datoen, eller skal det helst ikke skje før man har gått 10-14 dager over tiden?
Gjest Skrevet 13. juli 2006 #2 Skrevet 13. juli 2006 Tror nok Jordmor må se på deg og avgjøre, men det skader jo ikke å spørre:) Har lest noen innlegg her hvor jordmor har gjort det før 14 dager har passert.
Gutten vår 07/07/06 Skrevet 13. juli 2006 #3 Skrevet 13. juli 2006 Jeg spurte i dag... men hun ville ikke sjekke om jeg var moden engang! Det virker som om det er veldig forskjellig praksis :-( (Er 6 dager over termindato...)
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2006 #4 Skrevet 13. juli 2006 Vet du hvorfor hun ikke ville sjekke? Er jo tross alt bare en dag over termin, men det føles som en uke:)
Gjest Skrevet 13. juli 2006 #5 Skrevet 13. juli 2006 det er jo litt rart at noen ikke gjør dette når en er godt over termin da.. for å kunne strippes må man være godt moden, ellers er det liksom ikke noe å ta tak i.. jm min sjekker dette da man nærmer seg termin datoen, feks i uke 40. det er jeg selv som bestemmer om jeg vil ha denne undersøkelsen eller ikke, siden den kan være ganske vond.
Gjest Skrevet 13. juli 2006 #6 Skrevet 13. juli 2006 Jeg spurte sist, men hverken jordmor eller lege ville kjenne om det var modent eller strippe. Så er ingen vits for meg å spørre denne gangen siden jeg har samme jordmor. Tror det er forskjellig på det, hører mange som blir sjekket fra uke 37 og strippet i uke 40 eller når de begynner å bli veldig lei.
Gjest Skrevet 13. juli 2006 #7 Skrevet 13. juli 2006 jeg ble strippet sist av fødsels lege...hadde 3 cm åpning og hverken vannavgang eller rier.... skal ikke bli strippet nå...her skal heller ting ta den tiden det tar.....ble sikkelig ekkelt etter strippingen.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2006 #8 Skrevet 13. juli 2006 Hva mener du med ekkelt? At det gjorde vondt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå