Gå til innhold

Hva mener du vil lønne seg i min situasjon ? Trenger DESP litt hjelp !


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Altså, jeg skal ha keisersnitt i slutten av september da jeg har for lite bekken. Jeg er sykemeldt og lurer derfor på når det er lurt av meg å søke om permisjon ? Jeg har ingen jobb å gå tilbake til, så noen mener det lønner seg for meg å vente lengst mulig med å sende inn søknaden ? Noen har peil på dette ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel det samme når du sender inn søknaden? Permisjonen begynner jo uansett senest når du har født! Muligens jeg misforstod hva du mente? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg er ikke helt sikker, har kanskje noe med at jeg skal ha keisersnitt, da starter jo permisjonen på en måte tidligere, jeg har ikke termin før 12 oktober, men skal ha keisersnittet 28 september. Til vanlig vil jo da permen starte 3 uker før termin, jeg har keisersnitt ca 2 uker før termin - og vil derfor gå glipp av en del av tiden. ikke lett å skjønne alt dette nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du begynner permisjonen senest den dagen du tar keisersnitt. Fra og med den dagen har du totalt 35 eller 45 uker med permisjon. (De 6 ukene til far skal trekkes i fra dette...)

 

Du taper desverre noe permisjon siden du får barnet før termin..! :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil ikke spille noen rolle for deg når du sender inn permisjonssøknaden eller om du søker om permisjon tre uker før termin eller før dato for KS. Permisjonen vil uansett begyne tre uker før selve fødselsdatoen og lengden på permisjonen etter fødsel vil bli den samme.

 

Reglene er slik at man må ta tre uker før fødsel ellers mister man de. Du kan ikke spare de til etter fødsel.

 

Er man sykemeldt helt frem til fødsel vil trygdekontoret når de får beskreftelse på fødselsdatoen gjøre om sykemeldingen til permisjon tre uker før fødsel.

 

Så uansett hvordan du gjør det så vil resultatet bli det samme, dvs at du er i permisjon fra tre uker før fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...