Gå til innhold

Vi har gitt opp å bli enige :-(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

...og har nå bestemt oss for at han får velge jentenavn og jeg guttenavn.

 

Dersom vi får en jente blir hun mest trolig oppkaldt etter en syngedame jeg ikke har mer en passe til overs for (navnet i seg selv er ikke så ille), magefølelsen heller derimot mest mot gutt, så ser ut til at jeg blir å bestemme navnet.

 

Barnets far liker stødige navn, som Kjell, Dag, Magne osv, mens jeg ønsker meg internasjonale navn. Har selv bodd flere år utenfor Norge, og har slitt med mitt navn.

 

På listen min finnes navn som Elias, Oskar, Oliver, Lukas, Filip mm.

 

Noen kreative sjeler som kan komme med noen innspill og gjerne forslag på andre navn?

 

Føler meg litt ensom i navnevalget her :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan vel hende han bare ikke klarer å engasjere seg så veldig siden dere ikke vet kjønn enda?? Og når babyen kommer ut kan det hende at dere plutselig er enig?? Bare noen forslag ;) Tror og vi jenter er mer opptatt av navn enn menn, virker i alle fall sånn hjemme hos meg.... Men flere forslag til guttenavn kan være:

-Isak

-Dennis

-Christian

-Tristan

-Christoffer

-Willian

-David

-Leander

-Alexander

 

Noen som falt i smak???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :-)

 

Jo da, mulig du har rett, men uansett føles det som et nederlag at man ikke klarer å bli enige. Rett og slett flaut. Et navn er jo noe man skal ha hele livet, så det føles som en viktig avgjørelse, er jo for sent å angre i ettertid :-)

 

Problemet er at mine favorittnavn har han fordommer mot (kjenne den og den som heter det, og den personen er sånn og sånn) Det samme er det vel fra min side.

 

Jeg har jobbet 8 år på skole, og er overrasket over hvor fort man får fordommer mot et navn som man i utgangspunktet likte veldig godt.

 

Likte mange av navnene du foreslår, spesielt Isak og William.

 

Christoffer var i mange år en av favorittene mine, men med slekt i utkanten av Norge har jeg til min forskrekkelse forstått at de kommer til å kalle han "Krestoffer", noe jeg i utgangpunktet ikke er like begeistret for.

 

Christian har jeg egentlig ikke vurdert, jeg er selv oppvokst i christian og camilla generasjonen, men er kanskje ikke så mange små som blir kalt det i dag? Egentlig er det jo et pent navn, det enkle er jo ofte det beste :-)

 

Synes mange av de pene navnene er oppbrukt når man får barn sent i vennekretsen. Hvordan gjør dere andre det i forhold til navn dere liker og bekjente med barn som har samme navn? Er navnene opptatte eller er det fritt frem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke skrive en masse lapper med favorittnavn (eks 10-20 navn hver) og legge i en bolle. Dere trekker navn og legger til side navn som er helt uaktuelle for den ene parten. Til sist vil dere forhåpentligvis sitte igjen med noen få navn, slim at dere kan enes om et?

 

Huff, det kan ikke være moro når man ikke blir enige :-(

 

Forøvrig liker jeg nok din navnesmak best (om det hjelper) ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er sånn at vi kvinner generelt er mer nytenkende ang. navn enn menn?

Syntes både Elias, Oskar, Oliver, Lukas og Filip var kjempeflotte navn.

Håper dere blir enige! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...