Gå til innhold

Hvor ofte svangerskapskontroll?


MammaLene

Anbefalte innlegg

Jeg er i slutten av uke 37 (dvs. 36+5), var sist til kontroll den 4. juli og skal neste gang den 26. juli. Synes det er litt lenge til og reagerer på at det er så lenge mellom kontrollene så sent i sv.skapet.

Er andregangs, og hadde en heller "traumatisk" fødsel sist, som endte i haste-KS, uten den store dramatikken. Men, jeg begynner å få litt "hetta" med tanke på fødsel, og vil absolutt ikke ende opp som sist.

Hvor ofte er dere til kontroll nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde forrige undersøkelse til jordmor 24. juni og skal ikke til ny før 2. august, da er det jammen ikke lenge igjen til termin!

Hmm, jeg synes også det er alt for lenge mellom kontrollene på slutten, har vært det under hele svangerskapet egentlig.Ferieavvikling, javel, men jeg er like høygravid og trenger å vite at alt er bra med babyen for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! Var hos legen en uke før termin (hadde termin igår) og fikk ikke noen ny time fordi legen trodde ikke jeg ville gå over, og at om jeg skulle bli gående på overtid (7 dager etter termin) så måtte jeg skaffe en time hos jordmor. Det er nå jeg følelsesmessig trenger kontroller og samtaler føler nå jeg! Går uansett ikke ann å sette opp noen time hos jordmor før, for hun har tatt sommerferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest innleggene deres er jeg tydeligvis heldig. Jeg har vært på kontroll hver uke siden uke 34, og jeg er i uke 38+4 nå. Har vært mest hos JM, men det er fordi jeg ikke så noen vits å gå til legen min. De to siste gangene hos JM, har jeg fått bestemme sjøl om jeg vil komme uka etter eller ikke. Synes det er betryggende å ha time hos henne, derfor har jeg time en gang i uka nå. Det er jo synd at det skal gå utover den gravide at det er ferietid nå, synes legesenter og helsestasjoner kan ta ansvar å finne reserveløsninger i denne tida. Det er som noen sier her at vi er jo like gravide sjøl om det er ferietid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært hos JM hver uke siden uke 36, ehee ja bortsett fra i uke 37 da, men da var jeg på UL, så da fikk jeg jo sjekket at alt var bra alikevell. Jeg har også fått velge selv, om jeg ville komme til JM hver uke eller hver 14. dag Er andre gangs, men synes d er godt å være til kontroll hver uke, blir jo gjerne litt mer bekymret på slutten, for ikke å snakke om fortvilet når disse små aldri kommer ut heller. 2 dager til termin i dag, og håper fortsatt på at d skal bli min tur snart :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært annenhver uke i det siste.

Nå fikk jeg en gang i uken, men tror jeg og var litt for å følge med SF-målet. Siden jeg er litt i underkant. Har 19 dager til termin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Jeg er også i uke 36 og var til kontroll på mandag. Da var det 3 uker siden siste kontroll. Nå er jeg blitt kalt inn til ny kontroll om 2 uker, men det er også det siste jeg får, grunnet ferieavvikling hos både jordmor og lege. Er førstegangs. Hva gjør jeg da? Ringer føden og ber om sjekk der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal på min 6 kontroll neste uke og da har 1 uke til termin.

har enda ikke hatt kontroll hos legen. jeg er ikke så stresset, tar fødselen som den kommer, men min samboer er super stresset. jeg er jo aldri på kontroll så da vet vi jo ikke om alt er som det skal.. det er den 4 fødselen, og han synes det blir værre for hver gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jordmor uke 32, lege eller jm uke 36, lege uke 38, jordmor uke 40 er det for alle her...

 

Det er vel ikke vanlig å få gå hver uke? erller kanskje det er veeeldig forskjellig etter hvor du bor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte bare å oppdatere her. Jeg har vært til samtale på sykehuset, hos fødselslege, hun tilbød meg videre oppfølging der hver uke nå fremover. Jeg er kjempefornøyd. Håper andre i samme situasjon opplever samme velvilje. Nå må jeg bare huske å si opp fastlegen på mandag. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette lurte jeg også på Dodge.. Skal man bare ringe føden å be om sjekk når alle har ferie liksom? Hehe jaja, tenker nok jeg misbruker dem hvis det sku være nødvendig... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ba min lege sende henvisning til sykehuset. Da får man iallefall opppfølging også under ferieavvikling. Det er litt trasig å være i slutten av svangerskapet, behøve kontroll mest og få minst. Ikke greit å gå gravid om sommeren nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...