Gå til innhold

En litt lang oppdatering fra meg


Lilliana&Prinsessa&Lillebror

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

 

For å få sagt det med en gang; jeg har ikke født enda ;o)

Men jeg har vært på føden et par ganger i løpet av det siste døgnet. Ikke pga rier, men rett og slett på sjekk.

 

Det har seg nemlig slik at vesla vår virket så utrolig stressa forrige natt. Hun bokset, danset, hoppet, sparket og turnet i ett kjør fra kl 01.00 til 03.00- selv etter at jeg hadde tatt paracet (og da skal de vel roe seg?). Virket helt turbo plutselig. Det samme hadde skjedd to netter i forveien, også da dro vi inn til føden.

 

Jeg prøvde alt mulig for å få henne til å sove; spilte musikk, sang, var oppe og gikk etc. Ingenting nyttet. Hun var heeelt turbo og det er IKKE normalt for denne lille prinsessa- hun har nemlig alltid vært rolig og bedagelig i bevegelsene.

 

I 02.30 tiden ringte vi føden, som ville ha oss inn med en gang. Jeg ble lagt til registrering (lå godt over en time) og JM likte ikke helt det hun så. For selv om vesla hadde roa seg, så var fostelyden høy og ujevn. Den lå helt oppi 180 for så å falle dramatisk til 115, før den raste opp igjen.... "ukarakteristisk", kalte JM det.

 

Etter mye diskusjoner mellom jordmødre og lege, fant de ut at jeg kunne få reise hjem for å prøve å sove, for så å komme tilbake på sjekk idag. Vi var hjemme igjen 04.30. Ble jo ikke mye søvn på meg da- var jo engstelig som bare det.

 

Så reiste vi til sykehuset igjen idag, og jeg ble koblet til registreringen igjen. Når prinsessa nå var rolig, lå fosterlyden ganske jevnt på 150 ca, og det var godt. Jordmødrene var nå enige om at alt så fint ut.

 

Jeg aner ikke hvorfor fosterlyden var så ustabil i natt, men med det "bevegelsesrittet" til lillefrøkna, sier det seg selv at det nok tar på. Jeg aner heller ikke hvorfor hun plutselig har blitt så "turbo" på natta- det er jo ikke likt henne, som sagt.

 

Jeg trodde babyene ble roligere før fødselen, men det gjelder ikke her- det virker som om hun leter etter en vei ut når hun drar i gang med de sparkene.

 

Men det er jo godt å kjenne liv!!! Det er bare det at når noe virker unormalt, så blir en engstelig- ihvertfall når en ser at også jordmødrene er betenkelige og kaller det "ukarakteristisk".

 

Men jeg får bare slå meg til ro med at prinsessa har det bra- og satse på at det ikke blir flere slike ekstreme turbonetter.

 

Kom ut nå lille venn, her er det masse boltreplass!

 

Så her har dere grunnen til at jeg har vært "borte" fra BIM et par døgn. Neste gang jeg forsvinner slik, satser jeg på at det er for å føde :o)

 

(dersom noen har erfaring om det samme, blir jeg kjempeglad for å høre!)

 

Klemmer fra

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!!!

 

Satt faktisk å tenkte på at jeg ikke hadde sett deg på noen dager (er blitt ganske aktiv her inne selv nå som jeg er ute i permisjon). Regnet kanskje med at ting hadde begynt å skje.

 

Det du har opplevd hørtes veldig kjent ut. Den eneste forskjellen er at det ikke er så uvanlig at det skjer med frøkna mi. Er usikker på om hun har festet seg skikkelig ennå, men synes det har vært en del stanging i bekkenet i det siste. Hun er stort sett ganske aktiv hele tiden, spesielt om kvelden (begynner i 22-tiden), men har også noen rolige perioder som nesten gjør meg litt bekymret. Pleier å dytte litt på henne bare for å kjenne at hun fortsatt er der. Så etter noen timer er hun turbo igjen. Kjennes ut som om hun prøver å slå seg ut gjennom buken. ;-)

Har tenkt noen ganger at det kan virke som om hun har panikk. Du vet, som om hun plutselig begynner å slå rundt seg i redsel for noe (kanskje hun er redd for å komme ut) eller at hun ikke får "puste", men jeg har avfeid det med at det sikkert er normalt og det er jo godt å kjenne at hun er der.

 

Lille Linea blir ikke ivrig når jeg drikker brus, saft eller spiser sukker og hun roer seg ikke når vi synger eller spiller musikk for henne. Får nok en ganske bestemt frøken! Hun blir faktisk ivrig av spilledåsen vi spiller for henne på kvelden. Tror kanskje hun prøver å danse litt for pappaen sin. ;-)

 

Nå krysser jeg fingre og tær (ikke bena, ;-) for mannen min vil jeg skal føde snart så han også kan være hjemme) og håper prinsessen din kommer ut snart. Hold meg oppdatert! ;-)

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei prinsessemari høygravid :o)

 

De er nok ganske så bestemte de små prinsessene i magene våre ja :o) Jeg kjenner igjen beskrivelsen din: virker som om de får litt "panikk" (eller virker utrolig glade på en måte "se her er jeg") :o)

 

Men i natt har jeg sovet utrolig godt- og det har vesla også! :o) Bare vært og tisset en gang ( til vanlig kan det multipliseres med minst 6!). Var godt å våkne uthvilt :o)

 

Har Linea (nydelig navn!) alltid hatt det mønsteret du beskriver? At hun holder det gående fra ca kl 22? For det som skjedde her, var jo at plutselig en natt bare ble hun helt turbo- også skjedde det et par netter etterpå også. Gjennom hele svangerskapet har hun var så rolig, også plutselig bang! hehe. Når noe endrer seg, blir man jo ofte litt betenksom.

 

Men hun har det ihvertfall bra og det er det viktigste :o)

 

Ønsker dere masse lykke til; snart har vi prinsessene våre her :o)

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du har sovet godt i natt!!

 

Den siste tiden har hun vært ganske regelmessig aktiv, ja. Klokken 22 sitter vi gjerne helt i ro og ser på tv så det er nok det som gjør at hun alltid våkner da. Virker som hun dupper av når vi pusser tenner for å så våkne når vi spiller spilledåsen for henne. Så sovner hun vel igjen etterhvert... i hvertfall sovner jeg! Hun våkner gjerne litt til i fem tiden igjen. Skal ærlig innrømme at jeg ikke har fulgt så nøye med på sparkingen hennes gjennom svangerskapet. Har stort sett vært fornøyd hvis jeg har kjent aktivitet i løpet av dagen.

 

Hun har vært ganske aktiv hele tiden, så jeg er vant med det, men jeg skjønner at du som er vant til å ha et rolig barn blir bekymret. Vi har jo ikke gjort dette før, så hvordan kan vi vite hva som er normalt og hva som ikke er det. Hjelper jo ingen ting at jm beskriver bevegelsene som ukarakteristiske!! Men nå vet du i hvertfall at hun har det bra.

 

Vi er også veldig fornyd med navnet hennes. Hun har hett det siden lenge før vi laget henne ;-)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt å se deg igjen..synd du ikke har føda..var sikker på det jeg når jeg oppdaget ditt fravær! jeg har enorme bevegelser i magen....sist jeg gikk gravid hadde jeg en unge som ikke bevegde seg..og blei bekymra av den grunn, nå er det totalt motstt..og blir nesten litt skuffa når bebisen er på sitt mest aktive, som desverre er kveld og natt...for det sies jo at barna blir rolige rett før fødsel...så jeg tolker mye bevegelse som at fødselen er laaaaaaaaaaaaaaaaangt unna...! men ikke misforstå..elsker alt jeg kjenner av liv...det som er viktig!!

krysser fingrer (nekter krysse beina..hehe) i håp om at det snart er din tur....så du slipper slike ubehageligheter..og så fort du har født...ja da er det MIN tur....

 

lykke til!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lilliana :-)))

 

Der var du jo....har ikke vært her på noen dager selv og skulle til å etterlyse deg her hi hi...men her fant jeg jo forklaringen.

 

Høres ut som en nokså dramatiskmatisk opplevelse sånn helt mot slutten,stakkars deg og din kjære. Godt å høre at prinsessa deres roet seg igjen.

 

Tenker masse på deg om dagene,håper virkelig hun velger å komme til dere snart så dere slipper å bekymre dere mer.

 

Sender herved tonnevis med fødestøv og ønsker dere masse masse lykke til :-)))

 

Mange klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du ikke svarer på denne å ikke er å se på MSN er jeg sikker på at ting er på gang ?kanskje fødestøvet virket hi hi.....kjempe spennende ;)

 

Håper alt er bra med deg og prinsessa,gleder meg til å høre fra deg igjen.

 

Lykke lykke til

 

Klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dytter litt på denne jeg ;-)

 

Er såååååå nysjerrig vet du hi hi.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snuppa :o)

Takk for hyggelige innlegg :o)

 

Jeg har hatt rier siden tidlig tidlig imorges (ca halv 5). De er regelmessige innimellom- og auau så vonde.

 

Men det kan jo stoppe opp.. så vi får bare se ;o)

 

Spennende er det ihvertfall!!

Hvordan er formen din?

 

Stor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeeeeeeeeeeeeeeei :-)))

Der var du jo igjen,har vært så spendt her.....

Såååååå spennende at ting er på gang da.....håper ikke det stopper opp,like greit å bli ferdig når du er så godt igang.

 

Håper du får hvile og mat/drikke i deg innimellom....

 

Her går alt fint igjen,kjenner lite til smertene så sattser på naurlig fødsel :-) er bare 15 dg igjen på meg nå selv om jeg gjerne skulle som deg vært i gang her oxo hi hi

 

Tenker masse masse på deg og håper du får en så fin fødsels opplevelse som mulig. Kjempe flott jobb du gjør akkurat nå :-)

Gleder meg til å høre hvordan det har gått med deg

Igjen masse lykke lykke til...

 

Mange gode klemmer fra

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...