moffi Skrevet 12. juli 2006 #1 Skrevet 12. juli 2006 Oh-la-la! Min lille Stefansnuskelusk bare lå sliten ved puppen og drakk og drakk. Så helt sløv ut når han omsider slapp brystvorten og åpnet øynene på gløtt. Jeg gav han til pappaen (skjønte at her var det noe "muffens" med hele oppsynet) og splasj!!! Ka-sprut! Her ble det vått og slimete, gitt. Også denne merkelige trantuttifruttilukten fra Eskimo da, som jeg gav ham for andre gang i hans lille liv. EyeQ,Eskimo eller Tran. Det er det essensielle spørsmålet når det gjelder våre barn. Veeel...Har i hvert fall nå gått til innkjøp av Eskimo på Helsekosten etter tips fra Velve. Spurte personalet om eyeQ også, men de mente at den var mer til medisinsk bruk. Eskimo var spesielt for barn, også koster den bare 104 kr og er, som eyeQ også laget av fiskekjøttet til dypvannsfisker i stedet for av torskelever, som i Tran. Skulle likt å sammenligne innholdet i denne med eyeQ. Lurer sånn på hva eyeQ har i seg som gjør den så mye dyrere?
Attpåklatten :-)™ Skrevet 12. juli 2006 #2 Skrevet 12. juli 2006 Det er ren feilinformasjon at Eye Q er mer til medisinsk bruk, hadde det vært det hadde den raskt blitt registrert som legemiddel. Det burde personalet i helsekosten visst. Men....du kan gå inn på www.nutrimed.no evt ta kontakt med Midelfart v/Terje Myrvold om du ønsker mer info om Eye Q. Terje er den personen som kan mest om produktet her i Norge. Det som er unikt med Eye Q er at de forskjellige fettsyrene er så riktig sammensatt i dette produktet. Jeg merker stor forskjell på det i forhold til andre produkter på markedet og jeg har igrunnen prøvd en del opp gjennom årene (jobbet i helsekostbransjen i flere år). Har jo også blitt anbefalt til barn med ADHD og barn med lese/skrivevansker da det har meget god effekt. EyeQ ble omtalt på TV2 nyhetene i fjor våres pga de oppsiktsvekkende resultatene som ble gjort under Durham-studiet vedr barn og lese/skrivevansker. Men jeg er helt enig at det er synd at det er såpass dyrt. Får tenke at det er en god investering i den lilles helse, så går det an å forsvare det alikevel:-)
moffi Skrevet 12. juli 2006 Forfatter #3 Skrevet 12. juli 2006 Jomen både eskimo og eyeq er laget av kjøttet fra dypvannsfisker-altså samme råvarer....Hvorfor skal de da med vilje i Eskimo fordele fettsyrene på en dårligere måte? Alle ønsker jo rolige barn...jo roligere, desto bedre;) De brukte nok ikke ordet "medisinsk" i Helsekosten på Vinterbro, men de sa i hvert fall at eyeQ var beregnet for veldig urolige barn eller barn med adhd, eller for å bygge opp hjernens fettlagre hvis disse var i ubalanse. Jeg tror også eyeQ er det beste, men er usikker om Eskimo er mye dårligere. Ble uansett fornøyd av å finne et greit tilskudd som IKKE er basert på skummel torskelever:) Smaker eyeQ trantuttifrutti som Eskimo?
Attpåklatten :-)™ Skrevet 13. juli 2006 #4 Skrevet 13. juli 2006 Når de sier "beregnet for" barn med div diagnoser, så er det nettoppp at det er så gode resultater på kliniske studier som ligger til grunn og dette er trygt å bruke. Men det er for alle. Jeg er naturlig nok sunt skeptisk til en del produkter i bransjen, men sier ikke at f.eks Eskimo ikke er bra! Jeg sier bare at jeg velger EyeQ fordi jeg vet at den er bra. Jeg sjekker gjerne produkter med leverandøren og ber om dokumentasjon etc om jeg lurer på noe. Jeg jobbet selv for en produsent og satt pris på sp.mål fra brukere. Flytende EyeQ smaker sitron, men ikke kapslene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå