Gå til innhold

Ahus


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som har født på ahus og kan fortelle om rutiner og hvordan det var der? Fødsel og barsel, da blir jeg glad.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fødte på AHUS for tre år siden. Var veldig fornøyd. Hadde en fantastisk fødselsopplevelse mye takket være jordmor og fødseleslege. Barselavd. også veldig bra, fikk en meget god oppfølging. følte at det hele tiden var noen rundt meg hvis jeg hadde behov for hjelp. Selvfølgelig kjipt muligens å ligge på rom med flere andre, og ikke ha egen dusj/wc, men dette synes jeg ble nøytralisert av alt det positive rundt meg. La på rom også med to andre fantastiske mennesker. vi hadde det topp på rommet. (Hadde flaks der) barselpoliklinikken også helt fantastisk tilbud. Hva tenker du på i forhold til rutiner? Det står en del på nettstedet......

Jeg gruer meg ikke til å skulle føde på ahus en gang til, jeg ser frem til det....Har hørt flere som synes de får for lite oppfølgning på barselhotell, dette er ikke problemet med ahus. Har du flere spørsmål svarer jeg gjerne, men akkurat nå kommer jeg til å legge meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det var litt styr at parkeringa er et stykke unna: Når riene er så tette at dere drar til sykehuset får dere parkere nær hovedinngangen en liten stund, og så må han ned for å flytte bilen over til parkeringshuset.

 

På føden var de kjempefine. Jeg slet med søvnen på slutten av første svangerskapet, og da fikk jeg prøve observasjonsrommet også. (Og sovemedisin.) Det var litt lytt der, og er litt slitt, men selv om jeg kunne valgt andre sykehus hvar jeg aldri i tvil om at det var Ahus jeg ville tilbake til.

 

Det er to barselavdelinger. Da jeg fødte fikk jeg prøve begge siden de slo dem sammen juledagene. Den i 12. har eget oppholdsstue for barselkvinnene, mens det i 10. har koseligere amme/skifte-rom. Vet ikke om jeg skal ønske meg til en av avdelingene nå?

 

De holder strengt på hviletiden. Utover den kan far og søsken komme så mye de vil mens andre må holde seg besøkstiden. Dvs: de ser litt stort på det om du har besøk langveis fra, men hviletiden må holdes uansett, så da må dere isåfall ut på besøksstua som ligger i yttergangen i 10. etasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hyggelig å høre noe positivt om a-hus også. Jeg skal dit om forhåpentligvis kort tid...det mange klager på er mange på rommet, men ellers er det mye skryt. Spesielt for tidlig fødte har skryti veldig av den avdelingen. Da her jeg kanskje ikke noe å grue meg til jeg heller da. Parkeringen ordner seg jo alltids. Regna med at pappan klarer dette føre fødselen begynner for fullt. Hvis ikke er det ikke nøye med hverken bot eller borttauing, bedre at han får være med : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar.. :)

Ang rutiner lurer jeg egentlig på hva skjer når jeg kommer ditt?

Og om det er noe spesielt jeg bør tenke på før det plutselig er i gang? Hvordan er det visst man skal dusje og sånn på barsel og pappan ikke er der?

Er det et sted hvor man kan få noen til og passe på bebisen da?

Lurer også litt på det med klyster, noen som vet hvordan man tar det?

Ble noen sp.mål til det.. Veldig glad for at dere er så snille og svarer meg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Å tenke på før det er igang: Ha med litt mat til Pappaen, så han slipper å forlate deg underveis i fødselen.

- Dusjing uten pappaen: Det er vaktrom der du kan be de ansatte se litt etter den lille. Dersom de ikke er midt i vaktskiftet gjør de det mer enn gjerne.

- Klyster: Jeg tok ikke, og hadde heller ikke noen "uhell." Men - vet at andre har hatt. Tror det er noe du og jordmor bestemmer i fellesskap når du kommer. Når har du termin? Jeg har 26. juli, men regner med å gå litt over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke hørt om at noen har fått bot/blitt taua så lenge de passer på å gi beskjed i vakta om at det er fødsel igang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forhold til parkering. Fikk beskjed sist om at hvis tiden var knapp skulle vi kjøre helt til inngangnen og at papparn dkulle følge meg opp. Fra føden ville vi få lapp til å legge i bilen. Hvis man kan si fra i vakta er det helt topp. Sist gikk jeg fra parkeringshuset, det var egentlig bare helt fint å få den turen.

Personalet tar også gjerne å ser etter barnet ditt hvis du må sove, og far ikke er der. Personalet er såpass behjelplig med ting at far ikke må være der for å hjelpe deg, veldig kjekt for oss som venter nr 2.

Forøvrig blir hviletiden (15-17) strengt overholdt, da skrus også telefonene av. Hvis du vil være sammen med pappaen på dette tidspunktet må dere gå andre steder på sykehuset. Det er et rom i 10 hvor du kan treffe andre utenom visitttiden. Vi brukte dette rommet også i visitten slik at alle fikk sitte, og det ikke ble så fult på rommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 22 juli.. Så er litt over en uke til termin, kan jo hende vi føder samtidig.. :) Håper at det skjer noe snart, er litt lei merker jeg.. :)Tusen takk for at dere deler erfaringer, er litt grønn når det er første gang.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...