Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om 2 måneder er gutten min 2 år. han babler og prater og så vidt begynt å sette sammen 2 ord eks natta mamma, sitte der, hadet mamma, jeg kake. men ikke mye, han sier også mye uforståelig, er litt bekymra for at han er veldig sein. han har jo en del klare ord også (lue, pus, jakke, sko, traktor, etc) men ikke helt reint.

Er det normalt å være såpass sein når man nærmer seg 2 år? eller er det "vanelig"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min sønn ble 2 i mars og er fortsatt på det stadiet din sønn er, så det er ganske forskjellig trur jeg, men synes gutten min oxo er sein

Skrevet

de er så forskjellige så jeg ville ikke vært bekymret,,han høres helt normal ut, og så lenge språket utvikles og du hører en god progresjon så ville jeg tatt det med ro.

Skrevet

Helt enig med Pingu. Datteren min er heller ikke så flonk som andre på sin alder. Men etter at ferien startet så kom det plutselig setninger med tre ord i. Ikke noe vits i å bli bekymret. Som Pingu sier - så lenge det er en utvikling i språket så er det det viktigste.

Skrevet

Ofte litt forskjell på om barnet er i barnehage eller hjemme. Barn hjemme har ofte i større grad lengre og flere dialoger med voksne. Det hjelper veldig på språkutviklingen.

Skrevet

Da poden var 2 kunne han fortelle lange eventyr....

Men, han var kanskje tidlig ute?

Skrevet

Sønnen min går i bhg, håpet at det også kunne hjulpet med språket. han er glad i bøker også, og i sitter ofte å kikker i bok og prater om hva som er på bildet. det kommmer vel håper jeg.

HI

Skrevet

ikke tenk på det med språk så lenge de har så mange ord dere beskriver ..men søn på i dag seks har hvert ekstremt sein med kanpt spåk før tre års alderen... og sliter i dag å med litt urein tale men det går bedre og bedre .... jenta på 9 snakket som en foss og sang som to åring mens minsten på 2 snakker middels og klarer i allefall gjøre seg forstått selv om det er mye ureine ord men det kommer seg... men som sakt tror ikke dere skal bekymre dere over hvor mye eller lite de snakker så lenge de kan så mye som dere skriver .... for 6 åringen her kunne knapt 10 ord han brukte frem til litt over fylte tre

Skrevet

Min sønn blir 3 i august og selv om han forstår alt VI sier er han svært sen med ren uttale.Han har sitt eget "språk" som vi foreldrene forstår en del av ,men problemet er at han sjlden prøver å gjenta etter oss når vi øver med ham.Vi er bevisste på å snakke et ordentlig språk og ikke "babyuttale".Vi pusher ham ikke,men er litt b ekymret.datteren min var litt sen hun og,men det kommer som regel av seg selv.Vi får være tålmodige..:)

Han begynner i bhg til høsten.

Han sier en god del setninger som det er lett å forstå også,og en god del ord.Men altså mye uforståelig.Teller nesten til ti f.eks:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...