Gå til innhold

Kan økonomi stoppe oss fra å bli godkjent?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om hvor mye den samlede inntekten må være for å bli godkjent for adopsjon. Jeg jobber i staten og har en inntekt på lønnstrinn 47 som er ganske bra, men mannen min er student uten fast inntekt (bortsett fra sommerjobber/ småjobber og studielån). Lurer på om dette kan sette kjepper i hjulene for å bli godkjent.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel helheten som teller. Har dere så dere klarer det og vel så det på den inntekten så er det neppe noen problem. Dere kan jo komme bedre ut av det med f.eks lite lån, ordnet økonomi og nedbetalt bil/studielån etc. enn andre som har langt høyere inntekt, men mye kreditt, studiegjeld, høye bolig og billån. Tror de ser hvor ryddig økonomien deres er totalt sett, utfra utgifter og lån dere har og inntekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Mener å huske etter hvårt besøk fra barnevernet at det de vektlegger når de sr på økonomien er om den er stabil.

man må jo selvsagt ha så mye at man klarer seg hver mnd. også, men man trenger ikke være "rik" for å bli godkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg lurer også på dette. Min mann og jeg er i en sånn situasjon at jeg er student (vil tjene bra når jeg er ferdig om to år) og jobber deltid, har et årsvikariat. Han har også et vikariat, men med gode muligheter for forlengelse/fast jobb. Hvis vi skulle satt i gang prosessen nå, hvor lang tid tar det før man blir intervjuet? Kanskje vi har skaffet fast jobb innen den tid... *tenker høyt*

 

Hilsen "I grublefasen"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, økonomien blir så absolutt vektlagt. Tenk på hvor mange som får barn uten å ha planlagt det, med dårlig økonomi og greier... Så når noen faktisk skal bestemme hva slags hjem et barn skal få, vil de gjøre en grundig jobb og se til at alle forhold ligger til rette. Så det er unektelig en fordel med fast jobb og relativt god inntekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg kjenner noen som tok opp lån for å adoptere. De adopterte to søsken fordi de visste at de i hvertfall ikke ville ha råd til å gjøre det to ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...