Anonym bruker Skrevet 12. juli 2006 #1 Skrevet 12. juli 2006 hei hei... jeg er 21 år og har ruset meg på amfetamin hver dag et år nå... begynte å ruse meg for 7år siden. Jeg kutta ut på dagen(i dag) da jeg fant ut at jeg var gravid. kan dette ta skade på barnet mitt?? dette er mitt første barn... samboeren min er 10 år eldre enn meg og jeg er redd han ikke klarer å slutte med missbruket sitt.
Månestråle85 Skrevet 13. juli 2006 #2 Skrevet 13. juli 2006 Heisann. Hørtes ikke ut som en veldig kjekk situasjon det der. Har enda ikke vært gravid selv, men har lest en del om det, og etter det jeg har lest, så er det mange babyser som overlever en del helt i begynnelsen av svangeskapet. Men når det er snakk om hver dag så er jeg neimen ikke sikker. Du burde ta opp dette med fastlegen din så fort som mulig for å bli sikker. (Og begyn å ta folat/folsyre med en gang.) Men hovedgrunnen til at jeg svarte var egentlig for å si at det gjør meg stolt å høre at du klarte å slutte med en gang! Har hatt en del kontakt med stoffmisbrukere og hørt enda mer fra mamma som jobber i fengsel, og har jobbet i narkopolitiet. Og det er ikke mange som har klart å slutte, selv med en liten en i magen. Så all ære til deg!!!! Og ang samboeren din. Er visst ikke alle vordene pappaer som får farsfølelsen før det lille nurket faktisk kommer ut. Så kan jo kanskje hende at han tar seg sammen og slutter da, når han ser en liten nydelig unge som trenger masse omsorg og trygget. (Menn er jo som kjent litt treigere enn oss Hehe) Ønsker deg masse lykke til for babyen, pappaen og fremtiden generelt. Dette blir bra! Klem
Gjest Skrevet 22. juli 2006 #3 Skrevet 22. juli 2006 Stolt av deg som greide å slutte......men holder du deg ennå? Eg har vert rusmisbruker sjølv (heroin) å vet at de er ikke noe dans på roser å slutte hvis du ikke har noen der som støtter deg igjennom den tøffe tiden... Eg har en deilig sønn på 9 mnd.... Begynn å ta folat med en gang å frem til 3 mnd ellers trur eg ikke fostere skal ta noe skade av ditt tidligere missbruk :-) Hør med legen hvis de er noe du lurer på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå