Gå til innhold

hjelp, hodet til lillegutt fester seg jo ikke...


Benni-min

Anbefalte innlegg

jeg har termin på fredag, og hodet til babyen har ikke festet seg ennå. Var på vending for tre uker siden, så nå ligger han iallefall med hodet ned, men ikke langt nok.... Er det noen som har født uten at hodet fester seg? Hvordan var det? Kom navlestrengen i klem? Var det ekstra vondt?....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du fleregangs? Da jeg var til kontroll sist (uke 38) sa han at han ligger rett vei,men at "hodet fester seg" var noe man sa før i tiden.....det viktige var at hodet ligger vendt rett vei og det gjør det jo på deg....

Ellers sier de oxo at på fleregang snur de seg gjerne rett før fødsel....

Er jo en betryggelse å vite at de ligger rett i forkandt

 

Masse lykke til med deg da :-)

 

Klem fra

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

venter nr3 og hodet har ikke festet seg,13 dager til termin.

det er ikke sikkert at det blir å feste seg.spes ikke på flergangs fødende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ei venninne av meg fødte (førstegangs) var hodet knapt festet, som det sto i den fødselsjournalen. Hun hadde ikke noen spesiell vond/treig fødsel, og navlestrengen var heller ikke i klem.

 

Tror ikke du skal bekymre deg så altfor voldsomt om det er festa eller ikke. Det kan feste seg timer før fødsel, eller ikke feste seg skikkelig i det hele tatt. Her har det heller ikke festa seg helt, men skal nok få henne ut hel for det;o) Termin i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var førstegangs, festet ikke hodet seg før fødsel. Vannet gikk ikke før det ble tatt under fødselen, spør din jm. Det er jo så mange råd som verserer nå til dags.

Min fødsel var langvarig, men har jo ikke noe å sammenligne med siden jeg var førstegangs. Vondt var det, men jeg fikk drypp og da sier de at det er vondere. Lykke til! Det går så bra atte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte min første uten at hodet hans hadde festet seg, og han snudde seg ikke ned i hodeleie før uken før termin.. Er 6 dg på overtid med min andre nå, og han har heller ikke festet seg. Ingen harn noengang nevnt for meg at det skal være ekstra vondt å føde uten at hodet har festet seg... Mistenker at det er en av tusen myter som florerer rundt, uten at jeg vet det helt sikkert selvsagt. Hvordan navelstrengen ligger er forskjellig fra barn til barn og har ingenting med om hodet har festet seg eller ikke ifølge min jordmor... Vær glad han har snudd seg, for det er usannsynelig at han snur seg tilbake fra det nå. Ta tiden til hjelp så synker han godt ned og kommer ut riktig vei uten at hodet er festet!! Lykke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare husk å legg deg flatt dersom vannet går, så ikke navlestrengen kommer i klem. Søsteren min fødte nr 3 uten at hodet var festet. vannet gikk hjemme og hun fikk beskejd fra føden om å ligge flatt i bilen på vei til sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på svangerskapskus på Ullevål for noen uker siden og jordmor sa at dette men å skulle ligge flatt hvis vannet går var et råd man fikk i gamledager. Man trenger ikke å legge seg ned nå lenger, men må opplyse om at hodet ikke er festet når man ringer føden. Skal så inn på kontroll innen 8 timer.

 

Har forøvrig 2 uker til termin og tulla ligger med hodet ned men det er ikke festet. Legen sa at det ikke spilte noen rolle, mange som ikke fester seg før man er i fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp, den JM du har vært på kurs med tar store sjangser må jeg si.... Så lenge hodet ikke er festet og vannet går, SKAL man alltid ligge, dette fordi at navlestrengen kan komme i klem, og utfallet av dette trenger jeg vel ikke å opplyse om....

Ved min fødsel nr 1. gikk nemlig vannet først, og jeg ble faktisk hentet med sykebil, var såvidt jeg fikk lov til å reise meg for å legge meg på båren.

Hodet festet seg på sykehuset etter noen timer og da fikk jeg lov til å bevege meg rundt.

Fødselen endte forsåvidt i keisersnitt etter 24 timers venting, og barnet hadde da navlestreng 2 ganger rundt halsen. Alt gikk fint og jenta vår er verdens beste.

 

Har termin om 2 dager og hodet er heller ikke festet denne gangen, har fått samme beskjed som sist av jordmor, går vannet må jeg legge meg ned med en gang og ringe henne, slik at de kan fikse sykebil-transport til sykehuset.

 

Synes bare at d er helt villt å høre at en JM har gitt dette rådet, har faktisk hørt om flere som har endt i keisersnitt fordi navlestrengen har kommet i klem når vannet har gått, men de har heldigvis vært på sykehuset når dette skjedde. så d hele har endt bra. D er faktisk en stor fare for at d ikke går så veldig bra med babyen hvis navlestrengen kommer i klem hjemme.

 

Jeg er nå personlig veldig glad for at min JM tar dette på alvor og ikke vil risikere noen unødige komplikasjoner, tenk om man skulle miste barnet sitt pga noe slikt da........ FY FY TIL DENNE JM!!!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid for første gang. I dag er termindagen og jeg var hos legen. Hodet er ennå ikke festet. Fikk beskjed om å legge meg ned å ringe sykebil hvis vannet gikk.

Håper bare riene kommer først nå. Ser meg selv går i butikker eller tur i byen og plutselig må legge meg flatt ned og ringe sykebilen.hehe

Håper på det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...