Gå til innhold

Lykke til vordende moedre! Og takk for meg :-)


Kaisa75

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har allverdens respekt for de av dere som har maktet aa gaa inn paa BiM og fortelle foedselshistorien deres like etter foedselen... Selv er jeg en mnd paa etterskudd...

 

12. juni, noeyaktig en mnd siden i dag, kom min skjoenne lille baby gutt (som vi har kalt Lukas), presis paa termin datoen.

 

Riene startet 3 dager foer, og jeg var derfor helt utslitt naar selve foedselen startet.. Klarte aa vente til kl 11 paa kvelden den 11. juni, foer jeg dro inn til sykehuset. Da hadde jeg nesten 3 cm aapning (etter alle de riene!), og fra da av gikk det veldig fort. Foedte kl 4 om morgenen dagen etter.

 

Jeg klarte meg med lyst gass, og er veldig stolt av det, for det var mildt sagt jaevlig vondt... Sto dessuten nesten hele tiden, vrikket og vrikket under riene, mens jeg lente meg til senga (som de hadde hevet opp, for at det skulle vaere komfortabelt aa lene seg til den). Dette gjorde at det hele ble speedet opp, babyen fikk hjelp av tyngde kraften og min vrikking :-) Naar han endelig var klar til aa komme ut, sto jeg paa alle fire ved siden av sengen, og lente meg til en stor plast ball. Kjente stort behov for aa presse (fordi jeg bare hadde brukt lyst gass), og selve prosessen med aa faa barnet ut var ikke vondt i forhold til riene jeg hadde kjent paa forhaand.

 

Babyen var i stor artet form, og det samme var jeg! To uker etter, var kiloene borte, og jeg passet inn igjen i dongeri boksa mi igjen. Fryd og glede!! Gjett om det var deilig aa endelig gaa i ola bukse igjen! Danset rundt paa kjoekkenet i gledes rus ;-) Magen derimot er enda ikke helt som foer... Men det tar vel litt tid... Maa vel bare smoere meg med taalmodighet..

 

Lukas er en kjempe skjoenn baby, og jeg foeler meg som verdens heldigste mor! Gled dere alle dere vordende moedre! Og ikke gru dere for mye til foedselen! Ja, det er grusomt vondt, men naar det er over saa er det glemt!! Og det er jo tross alt bare noen timer ut av deres liv!

 

Lykke til alle mann, og takk for meg! Jeg har hatt stor glede av BiM!!

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest -lilly-

Gratulerer så masse med Lukas :o)

Flott fødselshistorie!

Ønsker deg masse lykke til videre som mamma, du har en fantastisk tid i møte. Nyt alle øyeblikk :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Juniglede!

GRATULERER med lille Lukas =) Har sett etter deg i noen uker nå, og har lurt veldig på hvordan det gikk. Godt å høre at alt gikk bra, og at lillegutt og du har det bare bra. Lykke til videre i tiden som kommer!!!!!

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjonene og mange ganger lykke til tilbake!! Stikker nok innom her for aa lese hvordan det gaar :-)

Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse:-) Høres fantastisk ut å kose seg med den lille (og litt fantastisk å danse rundt i olabukse...., ååå, jeg savner klærne mine!

 

Kos dere!

 

KIlem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...