Gjest Skrevet 12. juli 2006 #1 Skrevet 12. juli 2006 Jeg stakk innom Helsestasjonen i sted fordi sønnen min fikk akutt rødt og hovent øye. Fastlegen min er sykemeldt og de kunne ikke hjelpe meg.... De på Helsestasjonen kunne ikke hjelpe meg heller, siden legen ikke var tilstedet. Han er der kun hver torsdag. De bad meg om å ringe helsesøster i morgen eller stikke innom legevakten. Tydelig det at Helsestasjonen er kun for de som har satt opp nødvendige timer. De løfter ikke fingeren høyere opp. Sørgelig. Er det bare jeg som har bare uflaks med dem?
Chloe30 Skrevet 12. juli 2006 #2 Skrevet 12. juli 2006 Hei, jeg bor i drammen og går til helsestasjonen på marienlyst. Der er i alle fall de veldig imøtekommende, og hjelper meg. Har hatt problemer med tulla mi fra hun var 5 uker. Synes legen der er der veldig ofte også. Går du til Fjell helsestasjon? Vet ikke om det er mulig å bytte.....
♥abaya og kosegutten:o)♥ Skrevet 12. juli 2006 #3 Skrevet 12. juli 2006 Jeg bor også i DRammen, og er veldig fornøyd med Konnerud legestasjon..
Gjest Skrevet 12. juli 2006 #4 Skrevet 12. juli 2006 Hei Chloe26 Jeg går også på Marienlyst helsestasjon. Da har du hatt flaks for at du har møtt på legen ofte - det har ikke jeg dessverre. Da jeg trengte trøske behandling bad de meg om å drøye eller ta kontakt med min fastlege, men siden hun er sykemeldt for tiden ga de meg resepten til slutt med en god del masing syns jeg. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke har fått den hjelpen jeg trenger. Vi har ikke vært til noe bry ved noen vi.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2006 #5 Skrevet 12. juli 2006 Jeg har forstått at helsestasjonen skal vel egentlig ikke benyttes ved slike akutte tilfeller. Du kan da heller ikke forvente at de skulle hjelpe deg utover å råde deg til å ta kontakt med legevakten som helt sikkert ville tatt imot dere med vid åpne armer. Når ikke legen på helsestasjonen var tilstede uansett så har de vel ikke lov eller kompetanse til å gi medisinsk råd/behandling. Tror de gjorde det rette med å ta kontakt med legevakten jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå